schijnt de minst betrouwbare krant van Nederland te zijn verder lekker laten r(p)oepen…. in hun eigen tuin danwel …
hh schreef:
>
> Nederland gaat daarop lijken het lijkt allemaal betrokken bij
> het milieu zolang het maar geld opleverd inplaats van kost.
>
Los van het feit dat ik benieuwd ben naar de ‘opbrengst’ van deze maatregel, denk ik dat veel Nederlanders best wat voor het milieu willen doen, zolang
- de oplossing niet te koste gaat van de eigen vrijheid
- het ze geen geld kost
- het standpunt ‘verbeter de wereld, jij eerst’ gehandhaafd kan blijven
Ik begrijp niet hoe iets onderkennen naief is?
Buiten dat bedoel ik dat dat mileugezeur bij de de burgers gelegd word terwijl echte problemen ongemoeid gelaten worden omdat daar aanzienlijke investering door de overheid mee gemoeid zijn.
En die burgers trappen er masaal in en gaan hybrides rijden en zonnepanelen op het dak zetten, vuilwater tanken plaatsen enz. terwijl dat helemaal niks oplost.
Althans dat is mijn mening,zal er wel helemaal naast zitten.
Naïef, onbekend maakt onbemind. Je vraagt er met om. Voorbeeld het eerste jaar verbruikte ik in mijn huidige woning 3100 m3 aardgas. Door energiebesparingsmaatregelen nu nog geen 1000m3 en met een veel hoger comfort. Alle maatregelen zijn al vele malen terug verdiend. Een mooi voorbeeld is de zonneboiler ruim 4 keer.Opmerkelijk is dat de installatie volledig onderhoudsvrij is. Na de installatie 20 jaar geleden is er nog nooit enig stuk gereedschap aan te pas gekomen. En om terug te komen op de vuilwatertank! “”ideaal“” in havens en op mooie ligplaatsen en dit ook zonder de verplichting. Zijn wij milieuridders of geitenwollen sokken figuren? Nee in tegendeel praktisch denkende mensen. want op ruim water trek ik de tank ook open en eerlijk gezegd betwijfel ik of dit in 2009 zal veranderen.
Cor
Omdat je van menselijk afval (ondermeer) hepatitis-A en hepatitis-E kan krijgen en van dierenafval niet. De hele maatregel heeft niet met schoon of vies te maken maar veel meer met gezondheidsrisico's. Dat er teveel mensen zijn heeft er ook mee te maken maar dat feit heeft nog wel meer en diepgaandere gevolgen.
Weet je zeker dat je deze post als spam wil rapporteren aan de beheerder?
Deze post wordt als spam gerapporteerd aan de beheerder van het forum. Bedankt!
Weet u zeker dat u dit topic wil verwijderen?