lozingverbod

• Lodoes

Het maakt natuurlijk een groot verschil of je met een boot of twintig lekker voor anker ligt in een hoekje van bijv. de Kagerplassen of dat je op tijwater vaart zoals bijv. de Oosterschelde. Dus afhankelijk van het vaargebied moet er verstandig gehandeld worden.

• GJ_

Onzin. in datzelfde water schijten vissen en allerlei andere dieren. Ook vanaf land stroomt er bezeken en bescheten water in. Dat heet “natuur”. Als je daar niet tegen kunt ga je toch gewoon in een steriele stad zitten? Kijk eens wat er gebeurd met al die hygienegeile amerikanen: die worden op grote schaal ziek, of op zn minst allergies voor van alles en nog wat. Als je zo schoon bent heb je geen terroristen meer nodig.

• R vd Velden

Wij hebben aan boord zo'n zwartwatertank(je).

Reuze handig als je 's-nachts nodig moet en geen zin hebt om heel het steiger af te wandelen op zoek naar een toiletgebouw.

Zodra we de volgende dag op ruim water zitten gaat de afsluiter open.

BROEBLLLLLLLLLLLL…………… is het geinige geluid dat je dan hoort.

Nog geiniger is het bruine spoor dat je aan je achtersteven voorbij ziet komen ;-)

Onvoorstelbaar wat 2 mensen in 1 nacht tijd kunnen produceren.

(ik stel me overigens gerust met de gedachten dat het “lekkers” allang verorberd is door vissen alvorens de bodem te bereiken)

Iemand nog trek in een lekker vissie………?????? ;-)

• marksvrijheid

blijkbaar zijn poep en piesverhalen niet voorbehouden aan peuters :)

• Free Bird

Hier geniet ik nou van……

• Nicky

Heeft iemand ervaring met het zgn. cactustoilet? Is een plastic zak waaraan geleivulling toegevoegd wordt en die je bij gelegenheid ergans aan de wal in een container kwijt kunt. Wordt evt. geleverd met aangepaste bril waar zak in past. Schijnt de oplossing te zijn voor de kleinere jachtjes die weinig/geen ruimte hebben voor een vwtk.

• Alex

Dat is precies de achilleshiel van het plan. Zeilers zijn onvoldoende bereid om hun tank leeg te laten zuigen omdat ze dan extra moeten betalen.

Ik heb geen onderzoek gedaan, maar ik denk dat heel weinig zeilers poepen aan boord en alleen plassen met al die mooie toiletgebouwtjes in de marina's. Af en toe de schuif naar buiten open zetten om de plas te verwijderen uit de tank, daar heeft niemand moeite mee.

• oldsailor

Hahaha geweldig dit.

Rookverbod, loosverbod, antfoulingbeleid en straks nog een vaartax.

Blijf zitten waar je zit en verroer je niet.

Hoe groot is de kans op “heterdaad” betrapt te worden met je broek op de enkels….

Excuus ben weg moet even naar het toilet.

Have a nice day.

• Cor

Ja en roken brengt gezelligheid, is niet ongezond voor je zelf en voor anderen en niet verslavend. En als er niet zoveel rokers waren geweest hadden wij al lang vaarbelasting betaald. En door de nieuwe totaal niet werkende antifouling is het Ijsselmeer helemaal groen geworden. Oom dit te herstellen dienen er sneller gevaren te worden immers speedboten en sloepen brengen veel zuurstof in het water. Voor deze dienst zou men gratis mogen tanken.

Cor

• sgeidvilozoov

Ja, je wordt er schijtziek van……