lozingverbod

• Zeiler

Er is een praktisch probleem voor het afzuigen. Stel dat op zondagavond 100 boten terugkomen in de haven tussen 15.00 en 18.00 uur. Aanmeren, afzuigen en ontmeren bij het afzuigstation kost naar schatting minimaal 15 minuten. Dus 4 boten per uur kunnen worden behandeld. Voor 100 boten is dat 25 uur. Dit gaat dus niet. Een probleem is ook het groot aantal wachtende en heen en weer varende boten bij het afzuigpunt.

Misschien is een oplossing om bij elke ligplaats een aansluiting te maken op de afvoer. Waarschijnlijk een kostbare zaak.

Zeiler

• Sindbad

raptor schreef:

>

> Voordeel van een open kuip is evident bij solozeilen. Bij

> slecht weer gewoon op de grond en dan een puts water erover.

> Spoelt via de achterkant weg. Mag niet maar hoe anders? Wat

> gebeuren moet moet gebeuren en je ziet weer eens wat je

> produceert. Schijnt grote frustatie te zijn van internisten

> dat mensen met de huidige diepspoeltoiletten niet meer weten

> hoe het er uit ziet. Zal Sinbad ook wel weten.

> Pieter

Inderdaad. Altijd even achterom kijken naar wat je geproduceerd hebt. Ik ben zelf ook niet zo bang voor poep in het water. En op mijn klassieker is geen ruimte voor een vuilwatertank, misschien tzt een droogtoilet, of toch een porta-potti. Al vind ik het dan wel weer erg veel op camperen gaan lijken…. :(

• Sindbad

R vd Velden schreef:

>

> Nog geiniger is het bruine spoor dat je aan je achtersteven

> voorbij ziet komen ;-)

> Onvoorstelbaar wat 2 mensen in 1 nacht tijd kunnen produceren.

> (ik stel me overigens gerust met de gedachten dat het

> “lekkers” allang verorberd is door vissen alvorens de bodem

> te bereiken)

>

> Iemand nog trek in een lekker vissie………?????? ;-)

Heb je de eenden wel eens bezig gezien als je net doorgepompt hebt? Die kunnen er ook wat van. Iemand nog eendenborst?

• richard

En niet te vergeten de paling, zou er een verband zijn tussen het verregaande lozingsverbod en te teruggang van de palingstand.

• Lodoes

Nu we het toch over hebben. Dit is een artikel van heden ochtend in de

Telegraaf.

’Groene dwingelandij’

„Tijdens drie weken zeilen op de wadden (we hadden alle geluk met een schitterend droge en zonnige septembermaand!) kwam ik een staaltje ’milieu-idioterie’ tegen.”

„Een aantal ’gesubsidieerde’ waddenclubjes probeert al jaren de populatie van soorten zeehonden, zeevogels en andere specifieke fauna en flora op de Waddenzee te vergroten. Daar is op zich niks mis mee, maar vaak moet dit ten koste gaan van de bewegingsvrijheid van de (varende en niet-varende) toeristen, die de waddeneilanden van een goede boterham voorzien.

Nu willen deze milieufanaten dat in 2009 het gebruik van alle toiletten op boten wordt verboden. Betrokkenen worden zo gedwongen veel geld te gaan betalen voor vervangende chemische toiletten, die niet bepaald milieuvriendelijker zijn of anders in jachthavens voor veel geld hun vuilwatertanks te laten afzuigen. Wat willen deze clubjes eigenlijk doen tegen de toenemende hoeveelheid ontlasting van de door hen gewenste toenemende populatie zeehonden, zeevogels en ander dierlijk leven op en om het wad? En is er zo’n groot verschil met de uitwerpselen van ons en die van de dieren? Nee, het is volgens mij weer dwingelandij van een kleine groep, die de wadden exclusief voor zichzelf opeist.”

• Cor

Mensen die het maar niet willen begrijpen het is zo simpel. Meer dan 50% van de kindersterfte in de wereld wordt veroorzaakt door menselijke fecaliën in het drinkwater. In de landbouw mag al 50 jaren geen menselijke mest meer worden uitgereden en dat is niet voor niets. Mijn kinderen zijn al eens goed ziek geworden van het zwemmen in de haven. Ook hebben we sterfte van eenden gehad in de haven door botulisme. Labonderzoek heeft aantetoont dat het veroorzaakt is door menselijke fecaliën. Voor elke boot is er een oplossing al is het maar een vuilniszak met wat kattebakvulling die je in het toilet hangt.

Cor

• Paulus

Zo is dat Cor,

Ik vind dit een typerend voorbeeld van het soort frustentaal dat mensen gaan uitslaan als ze niet bereid zijn zelf na te denken, dan wel zich een beetje aan te passen. Negeren verder.

• BJ

Tja.. een typisch Telegraaf-stukje gezien de woordkeus: ‘groene dwingelandij’, ‘waddenclubjes’, milieufanaten' …. hoe serieus moet je mensen die zoiets schrijven nou eigenlijk nemen..?

• Rob Grootveld

Niet, daarom lees ik ook een krant ….

• hh

Er zijn er voor er zijn er tegens maar een lozingsverbod wat je niet kunt controleren heeft niet veel zin en het is typisch nederlands om een probleem proberen op te lossen door een maatregel die alleen de brave uitvoeren die waarschijnlijk toch al ze braaf waren dat er geen effect is.

Overigens is er voor elk onderzoek wel weer een onderzoek die het tegenovergestelde beweert, het getuigd ook van naiviteit om te geloven dat als er dan geen sporen van ontlasting meer in drinkwater te vinden is er 50% minder kindersterfte is.

Op aruba zijn er geen vuilwatertanks noch afzuiginstalatie wel is er hier een ontzetend vervuilende olieindustrie waar maar weinig milieuridders uit nl zich druk om maken die zijn allemaal bezig met die 2,5 keutel in de sloot.

Aruba zal wel geen deel zijn van het koninkrijk of op een andere planeet liggen

dat die 2,5 keutel belangrijker is als een vervuilende industrie die aan geen enkele nl norm voldoet.

Nederland is goed in het doordrukken van maatregels die mischien effect hebben in nl maar volgens mij word het mileu in nl meer bepaalt door invloeden van buiten nl.

Overigens is die olieindustrie hier van een amerikaans bedrijf waar een vuilwatertank verplicht is ,volgens mij zwemt een vogel liever tussen drollen dan tussen ruwe olie en afval daarvan.

Nederland gaat daarop lijken het lijkt allemaal betrokken bij het milieu zolang het maar geld opleverd inplaats van kost.