vaarbewijs halen

• Jan

Bekeuringen voor 5 km te hard is geen kroegepraat maar een feit. Dat we in Nederland een berg regeltjes hebben waar de meeste zich het nut van afvragen is ook een feit. Dat je je pas aan regeltjes gaat houden wanneer je het nut ervan inziet is ook een feit. Welcome in the real world.

• Jan

Niet iedereen beschikt over de gave om anderen met respect te benaderen. Naast een VB cursus zou een cursus omgangsvormen niet overdreven zijn.

• marksvrijheid

alsof dat werkt … hufters blijven hufters omdat zij een bepaalde (narrow) mindset hebben…

• hh

Dat is het,van alles verplichten en ontelbare regeltjes maar dat veranderd niks omdat er een grote groep aan alles voldoet, zich aan alle regeltjes houd, maar het enige wat er telt is zichzelf,en dat verander je niet door nog meer regeltjes of verplichtingen maar is een mentaliteitsprobleem.mischien komt dat wel door al die regeltjes.

Als ik 1 dag in nl ben heb ik minstens alweer 3 middelvingers gezien en een rits ziektes enz. gehoord.

• sietje

hahaha

• joop

De mensen weten het gewoon niet meer met al diie regeltje,s wat je op gedwongen wordt .

Een vaarbewijs halen is je eigen keus, je voelt je er lekker bij of niet.

Jammer genoeg ,onder ons pleziervaarders, merk ik niets maar dan ook helemaal niets, dat ik onderscheidt kan maken met bootje,s mensen in het algemeen die een vaarbewijs hebben ,nou niet dus.Jullie??

Vroeger kon je het bewijs zo halen bij de PTT, nu is er dik geld aan te verdienen.

En daar draait het om geld ….geld.

CVO diplama een lachertje , maar ik betaalde dik euro 500 voor een weekje zeilen optimist.Niet om mijn zoon naar beneden te halen maar kan nog niks wat het diploma aan inhoud betreft,( stuurmans brevet optimist).Normaal staat daar 2jaar voor op die leeftijd.Had blijkbaar z,n gezicht mee.

Waarom niet de verzekerings maatschapijen, erin betrekken voor de ervarender onder ons?? Kan je aantonen of je bekwaam ben of niet??

Een papiertje zal niets veranderen aan het gedrag van mensen, met vaarbewijs of niet.

Er zijn al genoeg wetten en regeltje,s,.Laat het niet meer worden , dan zien we door de bomen het bos niet meer.

grt,Joop

• sietje

Joop neem het niet te persoonlijk op, de vraag is aan alle mensen die zo reageerden, jij hebt dan ws ook je rijbewijs niet?

Nogmaals, niet alleen aan jou hoor, maar ben wel benieuwd of dat voor jullie allemaal telt? Het CBR vangt hier nl ook heel veel geld voor, wat dacht je van alle rijscholen… tis tenslotte ook maar een papiertje???

• BJ

Ik begrijp niet helemaal waar je heen wil, mensen begrijpen de regels niet??? Reden te meer om een VB verplicht te stellen, dan weet je in ieder geval dat dat deel is gedekt. Watersporters die de regels niet kennen gaan over het algemeen maar een beetje aanrommelen waarmee ze zichzelf en anderen nodeloos in gevaar brengen.

Dat er een hoop geld in omgaat is helemaal juist maar dat is overal in de watersport zo. Als er ‘nautisch’ voor staat dan wordt de prijs direct verdubbeld. De hele sector is gewoon big business, doe je niks meer aan. Maar ik kan me niet herinneren dat je het papiertje gewoon bij de PTT kon halen…. die hebben er sowieso niks mee te maken… toch?

Verzekeringsmaatschappijen erin betrekken lijkt me prima, korting op premie voor mensen die een VB hebben zal een goede motivatie zijn… ;)

• hh

Toen vaarbewijzen werden aangevoerd kon je een vb aanvragen en kreeg je dat gewoon, is inmiddels wel een aantal jaartjes geleden.

Als je interesse hebt en het je hobby is dat leer je de regels toch wel daar is geen verplichting voor nodig ,als je het gaat verplichten dan is het huidige vaarbewijs een aanfluiting, dat kun je halen door wat geluk en een uurtje lezen.

Zit meer in de richting van joop en heb mijn vaarbewijs wel.

Aan regels houden is heel wat anders als ze kennen.

• BJ

> Aan regels houden is heel wat anders als ze kennen.

Klopt, maar om je er aan te houden zul je ze minimaal moeten kennen ;) En ka, het huidige VB is ook een aanfluiting maar dat is weer een heel ander verhaal.

Wanneer is het eigenlijk ingevoerd? Ik heb het mijne ergens in 1995 gehaald, toen moest je er al examen voor doen. Ik kan me ook herinneren dat er voor de invoering van het Groot VB een overgangsregeling is geweest zodat niet de hele binnenvaart zwaar in de problemen zou komen.