vaarbewijs halen

• raptor

Laatst had ik op zee voorrang. Het 100000 tons containerschip moet immer wijken voor mijn 22 voets zeiljachtje; ja ja dit geldt op zee nog steeds, dus moterproleten met 49,9 voeters ga nooit op zee varen. Ik had echt gelijk en voorrang maar helaas ben ik noch mijn bootje nooit meer teruggevonden.

Pieter

• Jan

Welk voorbeeld spreekt meer tot de verbeelding volgens jou? Voorbeelden welke op het lijf geschreven zijn zijn nooit erg goed volgens de meeste mensen….:)

• Jan

Gezond verstand, goed zeemanschap…wat is er vaag aan? In mijn ogen niets ervanuitgaande dat het alleen maar betekent dat je je dusdanig gedraagd dat je anderen en jezelf niet in gevaar brengt. Per defenitie is dit in de praktische uitvoering voor iedereen en overal het zelfde. Dat er op de boot geen rem zit is ook een fabel. Dat de meeste geen idee hebben hoeveel ruimte ze nodig hebben om een noodstop te maken en hierop anticiperen is natuurlijk een ander verhaal.

• GJ_

???

Een grapje neem ik aan. Want ik heb nog geen extreme regeltjeszucht en gemoraliseer opgemerkt.

En ik heb zeker geen reden gevonden voor “taart” en “dom” alhoewel het blondzijn wellicht anders zou kunnen doen vermoeden.

• sietje

wat kinderachtig zeg….

• sietje

Dank je GJ

Dit blondje kan leren, en heeft daar lol in.

• Rob Grootveld

Regels zijn niet alleen zinnig als ze gecontroleerd moeten kunnen worden, je kunt je er ook gewoon zelf aan houden. Heeft iets met mentaliteit te maken ……

En om het wegverkeer er maar bij te halen:

Ik kom ze dagelijks tegen, van de schijnheiligen die zich alleen maar ter plekker van radarposten (alleen daarvoor hebben ze al een Tom Tom) resp. trajectcontroles houden ze zich braaf aan de regels.

En als je een prent van 5 km+ krijgt, heeft je klok al op +10 gestaan en als je dat niet in de gaten hebt, vraag ik me af waar je dan wel op let.

Verder is het snelheidscontrole proces en de verwerking daarvan voor ca 90% geautomatiseerd en van de overige 10% wordt pak hem 9% door mensen uitgevoerd die geen opsporingsbevoegdheid hoeven te hebben. Dus de invloed daarvan op het (niet) oplossen van misdrijven resp. -daden is marginaal.

Bovendien levert het de staatkas een aardige duit op, die anders via de reguliere belastingcenten opgehoest moet worden. Dan heb ik liever, dat dat aandeel door diegenen betaald wordt, die denken dat de regels alleen voor anderen gelden.

• joop

Wat wilt je hiermee nou zeggen, Rob??

Volgens mij is dit een watersportforum.Voor mnr .Spee, moet je bij,, blik op de weg,, wezen, toch??

• Rob Grootveld

Precies waarmee ik open ….

Helaas lijken er volkstammen te zijn, die zich alleen aan regels willen houden wanneer ze (1) gecontroleerd worden resp. (2) wanneer zij ZELF het nut er van in zien. Dat er wel eens hele andere belangen zijn ontgaat ze.

Om over het gebrek aan inzicht in zaken als kans versus impact, collectief versus individueel etc. maar te zwijgen.

En verder een beetje op de ‘kroegpraat’ over de zg 5km bekeuringen

• marksvrijheid

dat zeg jewel, heb je al eens een foto van m gezien :)