omvormer

• KptnPlp

Rekenen is zeker niet je sterkste kant. Je wilt dat energie uit het niets gehaald wordt. Dat kan helaas niet. Het noodladertje van de KNRM is een NOODLADER. In geval van NOOD kun je net genoeg energie naar je telefoon sturen om nog een NOODOPROEP te kunnen plaatsen. Als zodanig voldoet het ding volkomen aan de eisen/verwachting. Het is niet bedoeld om je telefoon weer op te laden zodat je je hele familie kunt bellen met overloos gezwets over de voortplantingssnelheid van zaaduien. Je kunt met je reservewiel van je 13 in een dozijn middenklasseleasbak ook niet de 24h van le Mans winnen maar je kunt er wel net mee thuiskomen als je rustig aan doet.

• h.h.

hmm wel raar dat er word gezegd dat noodoproepen met een mobiel niet goed is en er dan wel een noodlader voor noodgevallen voor word geleverd.

Overigens zijn er apparaten die of vrijwel niet in 12 v te krijgen zijn of gelijk niet meer te betalen zijn,buiten dat moet natuurlijk iedereen zelf weten wat die op zijn boot duwt.

Ik heb helemaal geen mobiel meer en mis niks heb zelfs geen 4 euro lader nodig van de lidl maar gebruik wel eens mijn 12-220 omvormer omdat ik geen 220 vwalstroom heb, ieder zijn ding dus.

Als ik nog in nl woonde zou ik denk ik met een suv naar mijn boot rijden(liefs te hard) daar mijn flatscreen aandoen ,mooi zichtbaar aan dek om dat met een boombox in de kuip op max over het water te filevaren puur om de “echte ” zeiler te irriteren omdat de gemiddelde nl'r wel over alles een mening lijkt te moeten hebben en iedereen die niet diezelfde mening deelt te moeten afkammen.

• de grebbe

WOW !!!

verkeerd gegeten?

• Sindbad

h.h. schreef:

> Als ik nog in nl woonde zou ik denk ik met een suv naar mijn

> boot rijden(liefs te hard) daar mijn flatscreen aandoen ,mooi

> zichtbaar aan dek om dat met een boombox in de kuip op max

> over het water te filevaren puur om de “echte ” zeiler te

> irriteren omdat de gemiddelde nl'r wel over alles een mening

> lijkt te moeten hebben en iedereen die niet diezelfde mening

> deelt te moeten afkammen.

Da's dan toch heerlijk voor ons allemaal dat jij niet meer in Nederland woont?

• h.h.

Da's dan toch heerlijk voor ons allemaal dat jij niet meer in Nederland woont?

Toch aardig dat je er niet zeker van bent en dat als vraagt formuleert.tenminste neem aan dat je met ons ook op mij doelt?

naaahhh net ff 3weken in nl geweest en dan vallen een aantal dingen weer op.

beetje frustie ben ik nog geloof ik.

• Cor

Iedereen die alleen zijn wereldje en tak van watersport als zaligmakend beschouwd en geen respect heeft voor een ander of ander vorm van watersport, heeft heel veel aan een omvormer.

Cor

• Kaptein iglo

Mij kan niets gebeuren met:

Sinus omvormer 150W

Blokomvormer 600W

DC/DC converter

Startaccu

Noodstartaccu

Service accu`s (3x)

Motor met dynamo

Windgenerator

Zonnepanelen

Mastervolt walspanningsunit

Genrator 3 KV

1,5 kuub reserve batterijen

En weet ik zeker dat ons dochtertje wanneer ze maar wenst Plop op DVD kan bekijken. Groet K.I.

• Evert Jan

Lijkt me nogal magertje Iglo. Daar krijg je de senseo en de electrische oven niet mee aan de gang. Laat staan dat je fatsoenlijk je haar kunt fohnen. :-)

Evert Jan

• KptnPlp

Dacht ik 't niet. Vooral niet inhoudelijk reageren als het antwoord niet overeenkomt met je eigen geloof. Zwak hoor!

Er is niks mis met mensen die een inverter gebruiken, het is alleen jammer dat ze zoveel energie verloren laten gaan. Het over-all rendement is meestal slecht door dubbele conversie. Een voorbeeld van een doorsnee notebook: 12Vdc –> 230 Vac –> 18 Vdc. Er zijn ook directe converters die van 12Vdc 18Vdc zonder de inefficiente tussenstap van 230 Vac, en die dingen doen dat met een extreem hoog rendement. En dat betekend dus dat je je accu minder belast, of dat ze langer mee gaat of dat je niet zo snel een tweede accu nodig hebt. Dat zou iedereen toch moeten aanspreken?

• Cor

Ja, jammer dat er met omvormen zoveel verloren gaat zo gaat het ook met mensen;).

De boodschap was niet persoonlijk en niet technisch bedoeld.

Cor