Bacterieen in dieseltank

  • chico

    Hallo allemaal, waar O waar koop ik kathon fp 1.5. Kopen

    wie kan mij een adres geven????

    wel in een niet te grote verpakking!!

    alvast mijn dank.

  • Erik

    nooit van gehoord …

  • Kapitein Google

    http://www.fuelcare.com/

  • Sindbad

    Ik kan je Yachticon diesel extra ook erg aanraden. Nooit problemen ondanks weinig dieselverbruik en grote tanks. 1 cc per liter toevoegen.

  • Erik

    Vorig jaar dat Acticide eens geprobeerd, zie reacties hier boven. Juiste dosering was ongeveer een paar theelepels voor een tank van 60 liter. Had er al wat twijfels bij dat zo'n minimale hoeveelheid een hele zwaar verontreinigde tank schoon kan maken, zoals het spul beloofd. Volgens een dieselmonteur was filter zwaar verontreinigd en kan dat erop duiden dat tank toch vervuild is.

    En: alleen tijdens het tanken kun je dat spul in de tank terecht krijgen. Gooi je zo'n geringe hoeveelheid door de vulopening dan blijft het ergens in de bocht van de slang naar de tank hangen. Beste is om standaard eens in de zoveel tijd de tank te laten controleren en eventueel schoon te laten maken.

  • Sindbad

    Als je tankt merk je meestal aan het gorgelen dat de tank bijna vol zit > dan even checken hoeveel liter je getankt hebt en hoeveel bactericide erin moet > dan daarna nog even paar liter naspoelen. Geen probleem, behalve voor de pomphouder, die moet even geduld hebben.

  • FrankyLot

    Beste chico

    Hetzelfde middel kun je krijgen via www.gbijt.nl, het heet hier acticide cmg, bestaat uit dezelfde werkende stof en verkrijgbaar in 1/2 liter

    Succes

    Frankylot

  • Wim Rutten

    Op mijn flesje Kathon fp 1.5 van 200 ml staat Hydroservice IJmuiden. Fabrikant: Rohm and Haas.