Bacterieen in dieseltank

  • Frank58

    Beste Sinbad

    Okk yachticon diesel plus, claimt een anti bacteriele werking, naast een brandstofbesparende(?) werking (wij hebben geen anti bacteriele werking kunnen aantonen. Deze brandstof besparende werking wordt echter verkregen door toevoeging van een hoogwaardige brandstof (kerosine achtig met hogere verbrandings temperatuur) wardoor injectoren door de hogere temepratuur dus schoon branden en dus de motor weer als nieuw (dus zo zuinig als aangekocht) voor een tijd gaat lopen. gezien de dosering 500 ml goed voor 500 liter duidyt in de richting van alleen een brandstof (lees hogere verbrandings) verbeteraar en geen biocide.

    In geval van biocide heeft men slechts 25 ml/ 500 liter nodig. Om dan nog niet van de kosten te spreken yachticon kost voor 1000 liter diesel ong 31 euro. waartegen een biocide (bijv Acticide CMG) voor 1000 liter diesel slechts 50 ml nodig heeft, ongeveer 2,75 !! Tel uit je winst, hier heb ik ook rekening mee gehouden, zeker in deze nu zware tijd

    groet

    Frank

  • raptor

    Ik gooi vergelijkbare producten ook wel eens in mijn bedrijfsbusjes. Motor gaat weer mooi lopen door schone verstuivers. Ook geeft het het gevoel dat er meer vermogen is dan anders. Ook bij die super plus diesels heb ik dat gevoel. Brandstofbesparing heb ik er nooit mee kunnen meten, hoewel ik het wel allemaal bij houd. Brandstofbesparing is gewoon de rechter voet.

    Pieter

  • Frank58

    beste Raptor,

    dat bevestigt mijn onderzoekje. Geen bacterien in je diesel zorgt dus voor nog zuiverdere (niet juiste woord) diesel in je verbrandingskamer, dus motor loopt beter

    Je hebt gelijk motor zal naat origineel staat gaan en verbruik zal daar naartoe dalen. Het lijkt op een besparing.

    groet

    Frank

  • Sindbad

    Frank;

    Denk je dat je Grotamar 71 kunt gebruiken in combinatie met Yachticon? Of stoort het elkaar?

    De kosten zijn minder belangrijk (ik verstook zo'n 100 liter per seizoen); een schone tank wel.

  • Frank58

    Sinbad

    De producten zijn met elkaar te gebruiken. heb je al grotamar staan, denk dat je dan te duur gekocht hebt

    Heb ik mijn onderzoek ook prijzen en doseringen berekend.

    effectiefste CIT-MIT biocide: goedkoopste (27,50 /1/2 l) acticide CMG, duurste kathon (18,95/ 100 ml !!)

    minder effectief oxazolidine: grotamar 71 (39,95/ 1/2/ L !)

    Producten zijn via internet vaak goedkoopste

    succes

    Frank

  • Ben/benvg@online.nl

    Beste Frank58,

    Ik vroeg me af, het Acticide-CMG werkt in veel lagere doses dan bijvoorbeeld Grotamar. Lage doses vind ik aantrekkelijk, want ik wil liever niet teveel toevoegingen omdat ik niet weet of mijn diesel dat nou wel zo lekker vindt.

    Grotamar wordt door grote fabrikanten van dieselmotoren geadviseerd(Deutz, Mercedes). Dat wekt vertrouwen. Hoe zit dat met Acticide-CMG? En waar zou ik het kunnen kopen?

    Groet,

    Ben

  • jeroenwillem

    waar kan ik CIT/CMIT kopen

  • Erik

    Je kunt het hier bestellen. Hoewel het een groothandel is, sturen ze het ook naar particulieren toe. Ik ontving het flesje snel na bestelling.

  • jeroenwillem

    dank je wel erik nog een vraagje

    je gebruikt 0,005 % hoe meet je dit af als je maar 20 liter tankt heb jij een idee

    of eerst verdunnen zodat je het beter kan doceren

  • Erik

    M.b.v. de fles kun je de juiste dosering apart afmeten en in de tank doen. De dosering staat op de verpakking van de fles vermeld (ik heb de fles niet bijdehand). Er zijn verschillende doseringen voor preventie en voor (zware) vervuilingen. Zelfs voor zware vervuilingen heb je maar een heel klein beetje nodig, zoiets als een gevulde eetlepel. Zo weinig dat je denkt: helpt dat hele kleine beetje wel. Maar goed, je moet toch wat. Voor de prijs hoef je het niet te laten. Omdat je steeds zo weinig nodig hebt, doe je lang met een fles.