Hempel antifouling

• Sindbad

Graag jullie advies:

Ik heb vorig jaar de boel onder water in de epoxy gezet en vervolgens in de Hempel-AF (zelfslijpend).

Nu heb ik 2 problemen:

-er zitten “bobbeltjes” in de epoxy; slijp ik ze af met de powerfile dan vind ik er roestplekjes onder.

-de antifouling hangt er op veel plaatsen in vellen bij en kan ik er met de hand af vegen zodat de epoxy vrij komt. Is dat normaal….?

Wat te doen….?

• roel

Dan begint het seizoen weer lekker! Naar voor je…… Maar heb je geen primer gebruikt na de epoxy, en voor de AF?

• Sindbad

Weet niet, heeft mijn werfbaas gedaan.

• roel

M‘n eigen boot heb ik na het schuren en plamuren behandeld met Epifanes primer.(onderwaterschip)

Zat ook nog een bedenkelijke laag oude AF op. De boel in de primer en daarna de AF erop. Je zet toch alles wat geschilderd wordt toch eerst een of twee keer in de grondverf?

• Sindbad

Is ook gebeurd; 2 comp primer en epoxy. Desondanks rare roestplekjes/bultjes.

• BJ

Gevalletje garantie?? Het lijkt erop dat de ondergrond niet goed schoon was en dat het aanbrengen ook niet helemaal optimaal is gedaan.

• marksvrijheid

getver, is ook altijd wat met die oude schuiten he? lijkt mij ook gevalletje garantie, maar de bewijslast is wel lastig denk ik zo… maarrrr always look at the bright side !! moet nog even denken welke dat is in dit geval :-)

• roel

Lag de boot binnen toen hij de “behandelingen” kreeg? Dit met oog op vochtig of volle zon?

• Sindbad

Ja, lag in de loods.

Mogelijk zater er nog wat kleine roestputjes. Kan dat in een jaar opzetten tot van die pukkeltjes…?

• Sindbad

Eh ja; heb ik wat (meer) te doen in ieder geval :S