Juiste moment

• bert

hey iedereen,

we staan op het punt van onze spaarcentjes een nieuwe boot te kopen. De oude is verkocht en het is nu tijd voor wat groter. Maar wat denken jullie gezien de huidige crisis. Beter nu een boot kopen of wachten tot de economie volledig ingestort is en dan een slag slaan. Ergens denk ik dat de tweedehandsmarkt toch ook klappen gaat krijgen.

bedankt voor jullie reacties.

een man met hoop:-)

• BJ

Er is geen crisis, die wordt ons aangepraat. Koop gewoon een boot die je bevalt en ga er mee varen.

• GJ_

Juist:

1) Nu heb je nog spaarcentjes. Als je bank omvalt moet je maar hopen dat je ze nog terugkrijgt.

2) Als er een serieuze krisis komt blijft die boot waarschijnlijk meer waarde houden dan je spaarcentjes.

3) Als werkelijk de vlam in de pan gaat kun je met je boot lekker relaxed op de vlucht.

Handelend optreden zeg ik.

• BJ

GJ_ schreef:

>

> Juist:

>

> 1) Nu heb je nog spaarcentjes. Als je bank omvalt moet je

> maar hopen dat je ze nog terugkrijgt.

En met dit soort taal praten we elkaar dus een crisis aan.

> 2) Als er een serieuze krisis komt blijft die boot

> waarschijnlijk meer waarde houden dan je spaarcentjes.

Hmm… volgens mij wordt de waarde van een boot voor een heel groot deel bepaald door datgene wat de koper er voor geeft. als er een echte crisis komt dan zijn er geen kopers meer dus wat is dan de waarde van een boot… ;)

> 3) Als werkelijk de vlam in de pan gaat kun je met je boot

> lekker relaxed op de vlucht.

>

Je hoeft niet te wachten tot de vlam in de pan slaat, je kan aankomend weekend ook al lekker het water op… :D

> Handelend optreden zeg ik.

En daadkrachtig… :)

• Cor

Zeker gezien de huidige economische paniek nog even wachten. De makelaars verwachten een sterke toename van schepen op de markt. De prijzen zullen hierdoor onder druk komen te staan. Maar voor die gene die van de boot af willen en nu hun schip verkopen is het een slechte optie. Maar voor Jouw wel een kans om de krenten uit de pap te halen omdat er mensen in paniek raken. Maar er worden ook veel minder nieuwe schepen verkocht en mogelijk neemt de belangstelling voor mooie gebruikte schepen daarom toe. Ik heb het al eerder meegemaakt dat de waarde daalde en een paar jaar later weer was gestegen.

Ik verwacht geen grote verschuivingen in de toekomst.

Cor

• koen

Dit is een crisis die niet na 6 maanden zal opgelost zijn, er zullen mensen in geldnood komen zullen verplicht zijn hun schip te verkopen. Ik vermoed dat de 2de handsmarkt volgend jaar overspoeld gaat worden met schepen en dat zal de prijs zeker doen dalen.

• Erwin K

Kan je ook uitleggen waarom er geen crisis is??

Het lijkt mij dat als je je spaarcentjes op ijsland had staan dat het best crisis voor je is………….

Ik persoonlijk heb overigens geen crisis. Ik kan echt geen 2 ton kwijt raken:)

Gr,

Erwin

• Kaptein iglo

Volgens mij weet niemand precies hoe het verder gaat lopen en kunnen je daardoor nooit zeker weten dat ze je het juiste advies geven. Feit is wel dat er veel waarde verdampt is en misschien ook mensen in de problemen gaan komen. Aan de andere kant als je er geen last van denk te hebben / krijgen en je de komende jaren niet wil verhuizen of een nieuwe hypotheek moet afsluiten. Dan zou ik me niet gek laten maken en gewoon je droom verwezelijken. Natuurlijk zul je nu iets beter zaken kunnen doen al was het maar de tijd van het jaar, het enorme aanbod en de emoties rond de koersval van de laatste weken, gewoon een beetje brutaal zijn met je bod. Vergeet overigens niet dat je investering in een zeilboot zeker niet de beste is (maar altijd beter dan op de Icesafebank zetten). Leef, geniet en zeil. Groet K.I.

• Clemens

Beste Bert,

Een investering in plezier is de beste investering die je maar kunt indenken, ik bedoel wat heeft het nu voor een zin je geld ergens weg te zetten en te hopen dat je daarna nog meer geld hebt om weg te zetten om vervolgens weer het zelfde te doe. etc…….

Leef nu en investeer in plezier als je het kunt veroorloven, het rendement is onmeetbaar groot!!!!

Succes met je keuze.

Groet,

Clemens

• marksvrijheid

hoezo wachten? je wilt toch varen?? speculeren kun je doen als je over hebt, zeilen is veel leuker en beter voor je hart :)