digitenne

• R. vd Velden

Heeft er iemand ervaring met digitenne aan boord (en dan met name in het zeeuwse vaargebied) ???

Maak je in zo'n geval gebruik van een USB tuner op je laptop of gaat dit via de tuner die je ook thuis gebruikt (alwaar je dus 220 volt voor nodig hebt)

• Rob Grootveld

Wij hebben voor aan boord gewoon een KPN/Samsung tuner/decoder gekocht voor DVB-T FTA, waterdichte antenne in de mast en voeding middels 220V.

Wij liggen in Friesland en daar is de beeldkwaliteit uitstekend, alleen als we tussen de zeilboten (we hebben zelf een motorkruiser) liggen is het soms wat minder agv de (geaarde) masten.

• Paulus

Weer een voordeel van zeilboten aangetoond! Ze houden televisiesignalen tegen! You just made my day… Ik ga op zoek naar een viermaster!

• marksvrijheid

om langs te liggen?

• Rob

Ook wij hebben gewoon de Tuner van thuis aan boord, standaard op 220 volt maar met een omvormer kan hij natuurlijk ook op 12 volt, evenals het lcd scherm.

In IJmuiden is de ontvangst redelijk vorig jaar met de vakantie in zeeland en belgie over het algemeen prima beeld.

Wel moet je vaak de zenders opnieuw zoeken omdat die per regio flink anders kunnen zijn.

• Rob Grootveld

> Ik ga op zoek naar een viermaster!

Goed plan!

Wordt je vanzelf naar de grotere wateren gedwongen en zit je ons niet meer in de weg …….

Zo zie je maar, dat elk probleem zich op een gegeven moment vanzelf oplost……

• Paulus

Heee, Rob… hoor ik daar een lichte frustratie over drukte? Dan ga je het in Fiesland nog zwaar krijgen :D Lekker binnen blijven achter de TV dan maar!

• Rob Grootveld

Friesland druk? Hoe kom je er bij …….

Daarbij krijg je mij niet snel gefrustreerd en met 11 ton staal win ik toch (bijna) altijd …..

En zo zullen motorbootvaarders en zeilers (in 50% vd tijd ook motorbootvaarders) elkaar altijd wel een beetje blijven stangen …..

Keep Sailing - Rob

• BJ

Pff… 11 ton staal?? Kooom maar….. :D

• Maurice

Heb een ligplaats in Roompot Marina (Kamperland). Ontvangst is uitstekend, gewoon met de tuner van thuis. Wel is het raadzaam een buitenantenne zo hoog mogelijk te plaatsen, met de bijgeleverde binnenantenne is de ontvangst miserabel.