maststeps

  • BJ

    Ik heb zelf RVS steps in de mast en geen problemen. Gebruik monel popnagels, zorg voor een isolerende pasta en hou de zaak een beetje in de gaten. Met wat voorzorg gaan RVS en aluminium prima samen of vaart iedereen hier ook met alu-verstaging en beslag???

  • Paulus

    Nee, zoals ik al zei zit er heel wat rvs in masten. Alleen Sinbad vaart met houten verstaging.

  • BJ

    Ja, ik las jouw berichtje net nadat ik de mijne had gepost… nederige excuses.. ;) Zijn er hier ook nog zeilers die ongestaagd varen?? En dan niet die laffe dinghies maar de Echte Schepen?

  • Sindbad

    Bij mijn weten zijn dat alleen de botters, die ongestaagd varen. En die ben ik hier nog niet tegengekomen op het forum.

  • Joop

    Er ligt een Vollenhovense Bol van 8,50 mtr , bij ons in de haven weg te rotten.

    Twee jaar geleden nog een nieuwe mast laten maken en inderdaad Pieter zonder verstagingen.

    grt,Joop

  • raptor

    ik leg mijn carbon mastje lekker plat als er wat is. Zou met steps ook gebeuren op een bootje van 900 kg met 100 kg 8 meter boven dek.

    Pieter

  • Sven Heesterman

    Ik heb in medemblik een catboot van een meter of 13(?) gezien. Kajuitlaser zeg maar. Heeft ook een keer in Zeilen gestaan.

  • Sindbad

    Daar hebben we tegenwoordig Sonja voor toch?

  • Erik

    Paulus, zou je ons het adres eens willen geven en waar heeft hij zijn bedrijfje?

    Gr Ella en Erik