maststeps

  • Joost

    > Zou ik niet doen. Deugdelijke aluminium exemplaren zijn sterk genoeg en je hebt geen last van galvanische corrosie.

    Klinkt aardig Maar als je die in alumimiun zou laten maken, kan die trouwens zelf ook wel in vorm buigen, hoe dik alu zou je dan moeten nemen? En is dat wel goed om aluminium op vier plaatsen te buigen (om zo'n soort doosconstruktie te krijgen). Lijkt me ten koste te gaan van de sterkte, of niet?

    Joost

  • Erik en Ella

    Je zegt dat je rvs steps hebt laten maken. Heb je dan geen problemen met corrosie op jouw mast? Er van uitgaande dat deze van aluminium is.

  • Paulus

    Beetje wereldvreemd type, die Sinbad. Vaart (nou ja, staat in de schuur) met een houten mast. Corrodeert niet zo…

  • richard

    Waarschijnlijk wat dikker aluminium of geprofileerd aluminium voor de trede en strip voor de beugel. De profielen uit de Gamma zou ik hiervoor niet gebruiken en waarschijnlijk zal er ook wel wat laswerk aan te pas komen. Ga eens naar een smid, die heeft hier vast meer ervaring mee hoe zoiets op te lossen.

  • marksvrijheid

    hoe vaak gaan jullie edele mastklimmers de mast in? en dan met een andere reden dan stoer of de weg kwijt :)

  • Sindbad

    Heehee.. klikkert!

  • Sindbad

    Val verkeerd om inscheren en na zetten van de mast ontdekken vond ik niet stoer…. Beetje stom vooral. Stoomlicht gaf wat kuren dus daarvoor ben ik een paar keer omhoog geweest.

  • marksvrijheid

    voor het stoomlicht kan ik me voorstellen dat je de mast in moet, val verkeerd om, kun je makkelijker oplossen dan de mast in… toch? maar goed, ik ga max 1x per jaar omhoog, hoef maar 10 meter en laat ik die steps achter wege ik heb een redelijk dikke houten paal en kan er zo in klimmen (my nickname is niet voor niets dekgorilla). kan mij wel voorstellen dat je voor oceanische reizen ed die dingen wel makkelijk vindtSindbad schreef:

    >

    > Val verkeerd om inscheren en na zetten van de mast ontdekken

    > vond ik niet stoer…. Beetje stom vooral. Stoomlicht gaf wat

    > kuren dus daarvoor ben ik een paar keer omhoog geweest.

  • andre

    een goede bootmanstoel met klimtuig is dan veiliger!!

  • Erik S

    Jaarlijks minimaal 2 keer.

    Einde seizoen alle vallen terug trekken en vast zetten tot bovenin.

    Begins seizoen vallen weer terug halen.

    halfwinder val en reserve val weghalen en plaatsen

    Minder groene aanslag en slijtage.

    en:

    schoonmaken van verlcihting en lijnen van spinnenwebben

    lampjes verwisselen: toplicht, ankerlicht, stoomlicht

    antenne perikelen oplossen

    vlaggelijntjes perikelen oplossen

    Erik