Hallo prikbord lezers,
Loop al tijdje met een dilemma, en misschien hebben meerdere van jullie er ooit mee te maken gehad.
Ik denk al langere tijd om weer te gaan zeilen, vroeger vanaf jongs tot mijn 20ste ongeveer gezeild met mijn ouders. Nu weer bijna 20 jaar en een gezin verder gaat het steeds meer kriebelen.
Echter heeft de vrouw er weinig (eigenlijk niks) mee. Nu weet ik dat een schip een huwelijk aardig onder spanning kan zetten dus ben bekend met de bekende voors en tegens…
Lijkt me ook erg leuk om de kids met watersport kennis te laten maken, al zijn ze nu nog meer met K3 bezig..
Dat ik een schip ga kopen staat eigenlijk al vast voor mezelf, das meer een kwestie van tijd of het juiste/perfecte schip vinden. Daar zit ook gelijk het knelpunt.
Gezien bovenstaand is een zeil kajuitbootje van 6 a 7 meter misschien al voldoende om alle wensen te bevredigen.. Echter wil ik zelf ook solo gaan zeilen, met uiteindelijk ook de kustwateren en een enkele oversteek (uk / zweden) hier en daar (afhankelijk van hoe snel mijn eigen kunde groeit), dan denk ik persoonlijk al meer aan een schip van 9 a 10 meter, maar word het solo zeilen/varen dan niet lastig?
Ook ben ik bang dat op een klein scheepje te weinig ruimte is om recreatief voor anker te liggen, met 3 vrouwen a/b moet er natuurlijk ook plek zijn om te zonnebaden enz..:s
Momenteel staat er best veel in de grote lengte voor redelijk geld te koop, dus das niet de eerste afweging..
Wie deelt ook zijn gedachtes?
Groeten Vincent zonder schip nog