Overvaaradvies

• Clemens

Zit hier vanaf m'n vakantiebalkonnetje over de zee uit te kijken naar Paxos en kijk njaloers naar een zeiljacht dat hier vlak voor me voor anker ligt en probeer m'n trip verder te plannen.

Denk dat het tripje Blankenberge weinig zin heeft en veel daglicht verspilt , Volgens mij moet Roompot in een dag haalbaar zijn.

Ik hoopte eigenlijk de trip te maken zonder voor Ijmuiden op zoet water te komen maar denk toch dat even naar binnen bij Roompot het beste plan is.

De boot heeft overigens marifoon aan boord maar gezien ik pas begin Augustus m'n examen marifonie te gaan doen kan ik hem dus niet bedienen.

Heeft iemand ervaring over hoe hoog de boete is bij controle als dus blijkt dat er een marifoon aan boord is zonder certificaat?

Ik wil de marifoon niet demonteren want in geval van nood geef ik weinig om het niet hebben van een certificaat en ik kan bij oversteek Maasmond me telefonisch melden en in ieder geval uitluisteren.

Groet,

Clemens

P.S.: volgorde van trip en examen lijkt wat onlogisch maar moet door prive omstandigeheden de trip wat vroeger maken dan oorspronkelijk ( September ) gepland.

• Sindbad

Ik ben de afgelopen 10 jaar nooit gecontroleerd.

Maar wie weet, houden ze mij toch wel de hele tijd in de gaten. Met verrekijkers. En word ik afgeluisterd over de marifoon. Kan zomaar.

Ik zou me er inderdaad maar niet te druk over maken.

• Erik

Je kunt beter heerlijk rondzeilen op de Ionische Zee. Zeilen naar Paxos. Heerlijk blauw water, aangename temperatuur, ankeren en zwemmen in baaitjes en doorgaans rustig weer. Beter dan zeilen in rotweer, weinig zicht, harde wind, golfslag, veel (zeer) grote scheepvaart etc..

• Clemens

Ontbijtend op m'n balkonnetje zie ik nu in de verte Paxos liggen en de boten die hier vannacht voor anker hebben gelegen maken zich klaar voor vertrek en aan de ene kant ziet het er heel mooi uit maar toch kijk ik uit naar het overvaren van m'n bootje vanaf Nieuwpoort!

De weersvoorspelling is vrij gunstig dus dat komt wel goed , het oversteken van de drukke shippinglanes bij de Westerschelde en Maasmond lijken me inderdaad wat minder leuk.

De vorige eigenaar heeft nooit het gas aan boord gebruikt dus de slangen en drukregelaar moeten vervangen dus deze trip geen koffie tijdens het varen dus we moeten wel overnachten in een haven alwaar we koffie kunnen nuttigen anders is het veel te gevaarlijk de Maasmond te kruisen zonder de geestveruimende werking van koffie.

Groet,

Clemens

• Clemens

Net wat minder nieuws gekregen , de vorige eigenaar van m'n boot is plotseling verhinderd dus ik heb komende zondag niemand om de overvaart te maken en ik acht mezelf te onervaren om de trip in m'n eentje te doen.

Op deze korte termijn een vervanger vinden wordt moeilijk dus de trip moet ik helaas even uit stellen!

Mocht er hier een ervaren zeiler het leuk vinden om op zo'n korte termijn deze trip te maken dan hoor ik dat natuurlijk graag!

Groet,

Clemens

• marksvrijheid

precies, er zijn echt belangrijker dingen … als je weet hoe je t ding moet bedienen en geen zottigheden ermee uithaalt …