vol verbazing

• harryhottentot@gmail.com

ach nee, vanuit Naarden naar Lelyplace, moet met de waterkaart kunnen :D

• BJ

Kan ook nog wel zonder kaart: de haven uit, linksaf, onder de brug door, bij de molens rechtaf en dan de kant in het oog houden. Kom je vanzelf in Lelystad… :D

• marksvrijheid

precies, waterkaarten voor hetmarker- ijsselmeer is voor watjes

haha, dat zeg jij, maar met de motorboot (70cm diep), geen punt

maar met de kiel 145, ben ik ff voorzichtiger

ff meegevaren, met de zeilb. van mn maat, maar de meter begon al snel te piepen (in de vaart, naar de sluis)

T.Z.T, zoek ik een diepte meter, de Nasa is afgevallen, schijnt niet zo goed te wezen…..welke raden jullie aan, en een beetje (veel) betaalbaar (digitaal)

• marksvrijheid

gewoon een peilstok nemen :-) veel effectiever en doet t altijd en verder zijn vdo / raymarine / shipmate prima, kost wat maar dan heb je ook wat. bezuinigen op spullen waarop je wil en soms moet vertrouwen is niet echt “slim” zeg maar….

• BJ

Je laat de Nasa op basis van één slechte ervaring op watersportforum al afvallen? Natuurlijk kan je de Raymarine ST60 nemen maar die is duur. Net als de Simrad series. Misschien Advansea 400 serie, dat schijnt de voortzetting van de Navman 3100 te zijn.

BJ, je laat de nasa niet vallen?

ik ken dat hele ding niet , en vertrouw toch op mensen die het zeilen hooger in den vaandel hebben, dan ……..

• marksvrijheid

ik vergat oa nasa, hoort ook in het rijtje :0 maar tja wie ben ik? t enige elektronica is mn klokje (analoog tijdaanwijsapparaat) en mn druppellader …

• raptor

Krasje? Ik heb wel eens een jacht-tjalk rechtuit zien gaan, toen de motor vol gas ging. 3 stuks plastik met kiel een een hardhouten steiger remden het ding niet af. Daar moest echt de wal het schip keren. 30-50 tonnen was dit denk ik met een knoop of 5-6. Een volle tjalk was 150 ton. Dat zet aardig door.

Pieter

• Sindbad

Echt? Staat 't ook op Youtube…?

Je ziet ze soms hannesen, terwijl je toch van platbodemschippers beter zou verwachten.

Waarschijnlijk toch verhuur of zo.