Een Optimist heb je ‘al’ voor 1200 euro… tja, voor de één is dat kleingeld maar voor de ander is het een maandinkomen.
Hallo Bontekoe,
Jij noemt het onzin, het is gewoon de realiteit. De opkomst van de sloepen is van nu ,deze tijd 2011. Is ook een tak van watersport wat veel werkgelegenheid opbrengt er is vraag naar .
Een beetje showen/promoten op de hiswa kost heel wat aan huur, moet terugverdiend worden toch??
De jeugd is de toekomst altijd al geweest. Mijn ouders waren niet kapitaal krachtig genoeg om even een bootje in Londen te shoppen, de hiswa was voor ons al een uitje. We droomden over mooie 470,ers , ik had een afgeragde maar zeilde de meeste verwende zeilers eruit. Kijkend hier op terug was dat een mooie tijd maar koste wel veel geld en is nu niet anders.Ik had op m,n 15 al baantje,s kon ik een nieuwe spi of 2e hands zeilen kopen.
De wat oudere jeugd van nu hebben wat anders aan hun hoofd. Computers / telefoons etc. waar veel geld naar verdwijnt.
De Knwv kan hier ook weinig mee doen , of de mentaliteit van de jeugd moet veranderen wat ik niet zie gebeuren op korte termijn. Dus,, ouwe snorren,, zal je nog lang tegenkomen.
Grt,Joop
Ik denk dat zeilen relatief veel goedkoper is geworden. Ik kon in de jaren 70 geen spanker aanhouden op een modaal inkomen in combinatie met een gezin. Zou nu wel gaan. En mijn kinderen hebben allemaal gezeild in van alles maar er is er maar 1 een zeiler zonder boot want die sorus wil hij niet zolang pa een boot heeft. Overigens is de zeillol in een klein bootje inderdaad wel het leukste. Ik heb gouden herinneringen aan een internationale zeilkano (catamaran met een romp minder). En ik ben met veel genoegen van 31 voet weer terug naar 22.
Pieter
Weet je zeker dat je deze post als spam wil rapporteren aan de beheerder?
Deze post wordt als spam gerapporteerd aan de beheerder van het forum. Bedankt!
Weet u zeker dat u dit topic wil verwijderen?