Ik weet het is not done, maar toch overweeg ik als serieus zeiler een bavaria 36 aan te schaffen. Ben benieuwd naar de ervaringen van andere “echte zeilers” met een bavaria 36.
Graag je reactie
Waarom overweeg je het terwijl je het zelf ‘not done’ vindt? Van mij mag je trouwens hoor, ik heb er geen moeite mee. En als een Bav36 aan jouw eisen voldoet dan is het irrelevant wat anderen denken toch? Wordt het een nieuwe of een occasie?
De tip over de zeilen is een goede, misschien ook voor de diepstekende kiel gaan? Tenzij 1,95 te diep is voor je beoogde vaargebied.
Hoi Peter,
Ik begrijp wat je bedoelt, je voelt je er goed bij van het is uiterlijk toch wel een mooi schip, met best veel luxe voor niet al te veel euro,s
Maar je twijfelt toch , begint er dan niet aan.
D,r zijn er zat te koop , maar ook andere en betere kwaliteit boten.
Kennissen uit D-H zeilen er regelmatig mee naar de overkant en terug (uk) en het bevalt hun nog steeds, zeggen wel bij tijds reven.
Een Bav .eigenaar gaat niet zijn eigen boot afkatten, gaat er is een huren zou ik zeggen.
GrtJoop
Een 36 met stow away grzeil en bolle rolgenua zeil ik met wat wind eruit met mijn 22 voeter. Met een goed zeil erop ben ik helemaal kansloos. Geldt overigens niet alleen voor de bavs maar ook andere schepen. Verder niks mis met een bav als goed toerschip in en rond NL. Voor reis rond de wereld via Antarctica zou ik iets rigideners kiezen: van staal denk ik.
Pieter
Maar ja, jouw 22-voeter wordt er dan weer uitegzeild door…. een cat of een 49'er of weet ik wat dus of dat nu echt een terchte vergelijking is… kweenie. Daarnaast… who cares…. een Bav36 heeft een riant toilet, een douche, een complete kombuis, een vriezer etc. Heb jij dan weer niet op je 22-voeter….
Ik heb een riant chemisch toilet in afgesloten ruimte dat ik nooit gebruik (wel emmer of zelflozende kuip), een cardanisch 2pits gaskookding waar ik 1 pit van gebruik en douchen gaat vanzelf met meer wind aan de wind en in de regen. Verder een dubbel bed van 140x205 waar ik altijd alleen in lig en koeling is een net overboord; alleen voor bier; rest eet ik gewoon als het niet begroeid is of weg loopt terwijl het dood had moeten zijn.
Pieter
Weet je zeker dat je deze post als spam wil rapporteren aan de beheerder?
Deze post wordt als spam gerapporteerd aan de beheerder van het forum. Bedankt!
Weet u zeker dat u dit topic wil verwijderen?