neosil

• Molenaar

Beste mensen,

Begin er niet aan ik mijn boot vorig jaar laten doen en wat blijkt ze zeggen er komt geen aangroei maar echt schoon wordt die ook niet

Schoongespoten en met een borstel geprobeert volgenns advies van een man die neosil heeft opgebracht krijg hem niet schoon dus

Een hoop geld met een resultaat waar ik mijn r……t mee afveeg.schande zo'n duur spul met zo'n resultaat.

In het begin mooi praatjes dat als je ff vaart alle aanslag weg is nou mooi niet ,ze vertellen niet de waarheid.

Met vriendelijke groet,

G.Molenaar.

• harryhottentot@gmail.com

deze dure verhalen en lange gaganties, hebben mij nooit geintreseerd en bekoord alles wat met de watersport samen gaat is inderdaad het 2 of 3dubbele

mijn stalen boot, altijd bij de vorige eigenaar (s) behandeld met koolteer, dat doe ik ook, en ik lach alle poetsers en ververs uit, die hun boot (bijna) elk jaar , hijsen, en voorzien van een dure laag

ook het bovenwaterschip doe ik nu in 1 comp. verf, elkjaar wat bijwerken/aanstippen en ik ben klaar

leve de watersportfabrikanten>:D<

veel varen is de remedie

• raptor

Sikkens jachtverf is gelijk aan de sikkens RB die op huizen gaat en ook de G1 verf van Gamma heeft dezelfde kwaliteit. Is alles 1 comp. Jachtverf 3/4 liter is ongeveer e.35. Rb 1 liter is E.56 bij sikkens maar elders goedkoper. G1 is E.37 per liter.

Glansbehoud is 4 a 5 jaar. 2 comp is ongeveer dubbel zo duurzaam en ook sterker tegen beschadiging maar veel moeilijker aan te brengen. Verbruik van 2 comp is minder dan van 1 comp en dus zeker niet duurder. Verder is er nog een 1comp PU verf die uithard met vocht uit de lucht. Die is in alles bijna vergelijkbaar met een 2 comp, maar iets makkelijker mooi te verwerken. 1 comp PU en 2 comp niet verwerken onder de 15 graden. 1 comp kan vanaf 5 graden, mits geen vocht op het oppervlak.

1 comp kan je zo over een 2 comp zetten. Andersom gaat ook als de oude verf er een jaar of 2 op zit.

Pieter

• marksvrijheid

…. Verder is er nog een 1comp PU verf die uithard met vocht uit de lucht. Die is in alles bijna vergelijkbaar met een 2 comp, maar iets makkelijker mooi te verwerken en welk merk is dat? klinkt interessant

• harryhottentot@gmail.com

ben ook benieuwd, laat maar horen:)

• raptor

International, sigma hebben het. Vermoedelijk wel meer. Ik heb er een paar huizen mee geverfd. Verf lijkt erg streperig op te zetten maar trekt goed glad. Het heeft wel hetzelfde als 2 comp, dat je na het opzetten er af moet blijven. Iedere latere aanraking blijf je zien. Het heet een 1comp PU verf, maar de feitelijke harding is 2comp met het vocht uit de lucht, net als PUR-schuim in de bouw.

Pieter

• marksvrijheid

dank, ik ga ns kijken

• gerard hoenderop

ik heb neosil er nu 3 jaar opzitten.

ben vanaf de 1 ste dag ontevreden, neosil doet niet wat het belooft.

de boot is niet sneller geworden, ik ben in een paar weken 10 km snelheid kwijt en het maakt niet makkelijk schoon.

diverse malen geprobeerd in contact te komen (op hiswa en via dealer) maar ze bellen niet terug.

vandaag weer hele discusie gehad met dealer. heb nu speciaal schoonmaakspul van neosil gekregen met een flesje was. dit ga ik nu volgend jaar proberen.

het kan zijn dat op ons vaarwater (de maas en de gouden ham bij appeltern) heel veel aangroei is.

wat mij het meest stoort is dat neosil geen contact opneemt. ben dus ontevreden klant.

m.v.g. gerard hoenderop

boot glastron 185 speedboot