Zeilmaatje/ schipper gezocht

• raptor

Ik heb dit in het verleden wel eens gedaan, maar vond het erg teleurstellend. De kinderen, die ik moest begeleiden waar zo beschadigd, dat ze op een boot nauwelijks hanteerbaar waren en ik vond het daarom ook gevaarlijk voor zowel kinderen, als boot en schipper. Die kinderen waren zo antisociaal, dat je er geen regels mee af kon spreken, daar een regel voor hen iets was om per definitie te overtreden. Ik zag geen resultaat in een paar dagen zeilen en vond het eigenlijk erg hopeloos, waarbij ik ook geen oplossing zag met de kennis die ik heb van kinderen ( Ik heb er zelf 5).

Pieter

• Sindbad

Ik heb ooit (we spreken jaren negentig) een paar keer als instructeur met Aeolus gezeild, ook met kinderen van Humanitas. Was super. Zondags wel eerst de messen inleveren; kregen ze dan aan het eind van de week weer terug.

Is een beetje geven en nemen, soms hard werken, maar je krijgt er erg veel voor terug.

• raptor

Ik had er toen zes (ook jaren 90), pubers, afkomstig uit de jeugddetentie. Waren afkomstig uit aso-omgevingen en volkomen verknipt in hun reacties. Luisteren en leren was hen vreemd en deed je per definitie niet en ze reageerden uiterst aggressief op alles wat iedereen zei, maakte niet uit wie wat zei. Ik vond het erg sneu, dat kinderen zo misvormd kunnen worden, maar zag er geen oplossing in, om er een paar dagen mee te gaan zeilen. Ik denk, dat er daar een heel prychiatrisch behandelplan aan vooraf had moet gaan, om hun verknipte wereldbeeld te veranderen en hun een stukje vertrouwen te geven in anderen. Eerst herprogrammeren en vertrouwen geven en dan zeilen. Maar in dit geval, kon noch ik, noch de begeleider er iets mee. Maar er zullen ook vast wel kinderen zijn, die iets minder beschadigd zijn en wel, juist op een boot, kunnen fuctioneren. Ik had het gevoel, dat ik toen werd opgekloot met een zootje, waar iedereen een paar dagen van af wilde.

Pieter

• Jacco Pols

beste maritiem,

ik las je vraag, over een schipper voor de begeleiding van 4 jongeren tijdens een zeilweekenden. Is deze vraag nog actueel? Zo ja, dan zou ik er graag meer van horen.

Het is al langer een idee van me om zo iets met jongeren te gaan doen. Ik werk al vele jaren met jongeren met gedragsproblemen. Ik ben gedragstrainer bij een rotterdamse jeugdzorg aanbieder en ik heb ook een eigen zeilboot.

Graag hoor ik iets meer over dit project.

Mvg,

Jacco Pols

• maritiem speciaal

de vacature staat nog steeds open. het zijn jongeren die al meerdere jaren meevaren met maritiem. zij alleen zijn geselecteerd . zijn momenteel aan het trainen voor verschillende regatta's zie voor meer informatie www.predmedkampen.nl - maritiem speciaal

• j.bonneveld

Ik ben een ervaren schipper 29 jaar oud goed in de omgang met mensen en hou van een uitdaging.

Ik zou graag in contact komen voor meer informatie.

0643229649

• marko

Hoi ben je nog aan het zeilen

groetjes marko