Zeilmaatje/ schipper gezocht

• Zeilster

Halllo,

Zo veel mensen die reageren op zeilen…super om te lezen dat ik niet de enige ben die dit deelt.

( het valt niet mee om steeds alleen op de zeilschool de lessen te volgen, en de fijne knepjes van het vak te leren )

Zeilen is voor mij een hobby die ik, zoals ik zou willen, zo vaak mogelijk uit zou willen voeren.

Maar gezien, dat ik weining mensen ken, die ook deze hobby delen, ben ik volgens hier op het goede adres….

Zelf heb ik 1 jaar catamaran gezeilt en nu bezig met valkzeilen…

Groeten van zeilster uit drenthe…..

• raptor

probleem met zeilmaatjes is dat ze er meestal niet zijn. Of je hebt geen boot en zoekt een maatje met boot, of je hebt een boot en zoekt een maatje. Daar mijn vrouw niet zeilt en mijn kinderen en kleinkinderen ver weg wonen en ook geen tijd hebben, mijn vrienden en kennissen idem dito, ben ik een noodgedwongen solozeiler geworden. Gaandeweg is dat steeds leuker geworden, vooral omdat het zo lekker stil is en je met niemand rekening hoeft te houden. Volgens mijn vrouw ben ik een zonderlinge, vieze ouwe man op mijn bootje die sambal met knoflook eet en een grijze baard heeft. Maar ze vermoedt het alleen (behalve de knoflook) en verder zegt niemand het tegen me (Ik ben 190cm en 100kg en kijk vaak boos). Als er al eens iemand mee gaat wordt die zeeziek en is die gelijk twee keer mee geweest: de eerste en laatste keer en ontstaat er een andere kijk op de romantiek van het zeilen op open water.

Pieter

• kees de roode

beste C. wassenaar,

ik heb als belangstellende, je reactie gelezen,

als je nog steeds op zoek bent, ben ik wel geinteresseerd.

Zelf leraar en in bezit van kajuit/zeezeilen cwo 1 en 2 en TKN en vaarbewijs aanvullend, wil ik graag alles oefenen en in praktijk brengen.

groetjes kees

• Kees de roode

Hallo Tom,

als belangstellende heb ik je reactie gelezen.

Wil graag mijlen maken i.v.m het behalen van cwo 3.

Ik ben in het bezit van cwo 1/2 kajuit en zeezeilen, TKN en vaarbewijs aanvullend.

Ik ben zelf werkzaam in het onderwijs en in principe gebonden aan de schoolvakanties ( helaas ).

graag je reactie als jij mogelijkheden ziet.

groetjes kees de roode

• marksvrijheid

haha, solo is perfect en als er ns iemand per ongeluk meegaat is het altijd gezellig en bijna alijd een keer en nooit weer (zegt dat iets over mij??) want het is toch altijd weer een lange zit op mn houten banken …

• Pieter Lofvers

Tja,zo scheid je de bokken van de schapen toch; echte bikkels blijven wel terugkomen.

• schipper

indien je belangstelling hebt om met een getrouwde schipper van 54 te gaan varen (buiten mijn huwelijk om) op een 40ft in zeeland mag je het zeggen.

• raptor

Ik heb bijna een decennium meer op de teller maar mijn vrouw heeft nog steeds erg veel moeite met andere vrouwen aan boord als het niet mijn dochters of kleindochters zijn. Ik laat die spanningen maar thuis en zeil alleen.

Pieter

• harryhottentot@gmail.com

je hebt gelijk raptor…ook al zou je een lelijke vent zijn, de vrouw is altijd jaloers,..kapers op de kust

nou ben ik een knappe vent :D, en is mn vrouw niet dol op varen, maar als ze zou weten , dat er een vreemde meermin mee zou gaan……………..

• raptor

Ik ben de mooiste zestiger te wereld zegt mijn vrouw. Volgens mijn dochters ben ik gewoon een ouwe vent, een krasse knar als ze complimentjes maken en iets veel ergers als ze boos zijn. Ik ben het zeilen met meerminnen verleerd. Je moet dan weer beleefd doen en mag niet vloeken, scheten laten en in de kuip plassen en ook de bonen met ui en gehaktbal uit blik met sambal geeft problemen schat ik in. Juist dat zijn een stel genoegens van solo zeilen. Het mag allemaal zonder commentaar.

Pieter