Dat telt niet.
Wij hebben nooit alcohol aan boord behalve Wed. Joustra maar die is uitsluitend bestemd voor medicinaal gebruik ;-)
Onze boot heeft een rolgrootzeil en varen dus huikloos zodat we de altijd doorzuipen. Soms is dat koffie soms is dat wat fris en meestal is dat iets lekkers. Met mate. Alleen mijn maten zuipen zo veel.
Serieus: Ik vindt het heerlijk om te zeilen in mooi weer strak windje en koude Hoegaarden er bij. Zeker niet te veel en ik kan heel goed bepalen wat verantwoord is en wat niet. Daar heb ik geen blaaspijpje voor nodig. Groet. K.I.
ha, hier klinkt de bekende zelfoverschatting hoe beoordeel je of je reactievermogen en waarnemingsvermogen nog goed is terwijl je alcohol door je aderen hebt stromen? maak maar eens een benchmark ….. er zijn vele testen die bewijzen dat ook 1 glaasje lekkers danig invloed invloed heeft. Het fijne is dat je dat zelf niet door hebt. Proost!
marksvrijheid schreef:
>
> ha, hier klinkt de bekende zelfoverschatting hoe beoordeel
> je of je reactievermogen en waarnemingsvermogen nog goed is
> terwijl je alcohol door je aderen hebt stromen? maak maar
> eens een benchmark ….. er zijn vele testen die bewijzen dat
> ook 1 glaasje lekkers danig invloed invloed heeft. Het fijne
> is dat je dat zelf niet door hebt. Proost!
Ik heb met mijn 8-tonnertje nu al wel eens dat ik denk ‘oeff, dat ging maar net goed….’; en ik denk dat dat gaat toenemen als ik helemaal relaxed er ook nog een biertje of een Weduwe bij ga nemen.
Doe ik maar niet, dus. Zeker niet met ook nog eens kinderen aan boord.
suibvilozoov schreef:
>
> Rijden/varen onder invloed gaat prima, ZOLANG je je realiseert dat je zeer behoudend moet opereren.
Zo ken ik er wel meer. Een touringcar-chauffeur dronk eerst ook een paar borrels voordat hij achter het stuur kroop. De man werd geroemd om zijn rijkunst, maar de beste man had wel een probleem.
Weet je zeker dat je deze post als spam wil rapporteren aan de beheerder?
Deze post wordt als spam gerapporteerd aan de beheerder van het forum. Bedankt!
Weet u zeker dat u dit topic wil verwijderen?