Peziervaartuigenregistratie komt er aan ?

• Jan

Wat een onzin zeg. Met de laser kunnen ze er nog een bakkie koffie bij drinken. Ik begrijp die PVDA niet. Kunnen ze nou echt niets beters bedenken ?

• Jan

'Motorvoertuigen zijn allemaal voorzien van een kenteken. Dit is echter geen garantie op voorbeeldig gedrag. Sterker uitgedrukt, het maakt geen bal uit.

• Cor

>Motorvoertuigen zijn allemaal voorzien van een kenteken. Dit is echter geen garantie op voorbeeldig gedrag. Sterker uitgedrukt, het maakt geen bal uit<.

Bij geen kentekenplicht is de kans op gewapende tankstations groot :)

Cor

• Cor

Te boekstellen 94 en brandmerken 155 euro maar het niet verwijderbaar plaatje verdween bij een wasbeurt dus dat is het ook niet. Die 155 euro kunnen wij dus uitsparen.

Bootnaam en thuishaven of woonplaats hebben we al. Postcode en huisnummer is weer een stap verder. Daarbij twee letters van je verzekeringmaatschappij en voor de verhuurders een volgnummer voor de boot.

Dan hebben wij geen registratie bij de overheid. Kosten een paar plakletters. Vindbaar ja! lastig voor mensen die zich niet aan de normen houden.;)

Mooi is anders.

Cor

• Kaptein iglo

Ik begrijp de commotie niet zo. De eerste beste brommer is al geregistreerd waarom dan geen schepen? Ik heb niets te verbergen, registreer de hele kraam maar. Groet. K.I.

• Visstick

Totdat je de rekening krijgt voor al dat moois, dan piep je wel anders.

Bovendien dat argument “ik heb niets te verbergen” is natuurlijk de grootst mogelijke onzin. Iedereen heeft wat te verbergen of laat je de overheid straks ook met een cameraatje meekijken of je wel op de voorgeschreven manier sex hebt met je vrouw? Ik heb zat te verbergen en ik wil niet voortdurend bespied of geregistreerd worden, dat is mij te Orwelliaans. Momenteel is de situatie hier al dermate slecht dat ik serieus aan het rondkijken ben om in een ander land (in een vrij land) aan de slag te gaan.

• marksvrijheid

mmm, vrij land? waar je nog lekker kunt vervuilen, kinderen laten arbeiden en van die dingen? Waar je nog kan doen alsof het niet ieders verantwoordelijkheid is dat onze kleinkinderen ook nog wat te genieten hebben? zoek de film Soiled Green maar eens op, aardig kijkje in de toekomst…. verder ben ik het wel eens met de idiote regelbehoefte en controlebehoefte in dit kleine kikkerlandje…

en verder ga ik zo heerlijk het water op in mijn niet geregistreerde vuilwatertankloze met fout geld gefinancierde houten praam.

• Kaptein iglo

Visstick nog hartelijk bedankt voor het adres van Amiot maar nu sla je de plank wel heel erg mis. Hoe ik sex bedrijf met mevrouw Iglo staat hier helemaal los van.

Er zitten grotere voordelen dan nadelen aan centrale registratie. De mensen met de mentaliteit om de regels en wetten te respecteren zullen hier het slachtoffer van worden en terecht. Zo zal het een wat grotere weerstand met zich meebrengen om zomaar een boot te kopen. Vele misstanden als diefstal, schades e.d. vereenvoudigen op te lossen. Ook i.g.v. een calamiteit zal veel sneller voor de hulpdiensten belangrijke gegevens beschikbaar zijn.

Ik hoop dat al die patsertjes het water zullen verlaten of er in ieder geval geen meer bijkomen. Verder zullen er mensen zijn voor wie dit de druppel is en ons prima geregeld landje zullen verlaten. (Spreek mij niet tegen want ik heb de halve wereld over gezworven en heel veel gezien en meegemaakt.) Daardoor wordt het weer rustiger op het water, komen er ligplaatsen vrij, zakken de prijzen enz enz (ha ha).

Normaal gesproken is je boot al meerdere malen geregistreerd. In de haven, vereniging, verzekering, marifoon, misschien wel bank en/of kadaster. Waar maak je je druk om? En dat je moet wat betalen voor de fantastische voorzieningen waar je gebruik van mag maken. Het zal altijd een schijntje blijven van wat het daadwerkelijk kost. Groet. K.I.

• hh

onvrede schijnt een slechte motivator te zijn om weg te gaan,zelf had ik daar geen last van.

Landen met minder regels vervuilen niet meer ,ligt eraan welke regels er niet zijn hier is wel vaartuigregistratie maar komt er niet een ambtenaar langs die je zegt dat je klanten hun motor niet tot voor de deur mogen rijden(echt gebeurt) of oude banden binnen moeten liggen enz enz.

Mijn kinderen werken hier niet ik vervuil niet meer (of minder) maar als ik besluit om mijn huis roze te verven komt mijn buurman me helpen als ik dat vraag en als ik ga rijden in mijn jeep krijg ik geen gezeur van 1 of ander groen fossiel.

Er zijn hier best nadelen zoals nederlanders(teveel hier) die gaan zeuren om meer regels.(hebben geen jeep denk ik )

Ga zo ook weer zeilen in de“ winter” en mischien ff zwemmen daarna en dat zonder lifeline.

Neemt niet weg dat ik best geloof dat er veel mensen zijn die al die regels geweldig vinden en dat is ook prima.

• Visstick

Wat te denken van een auto- of bootverkoper die toegang heeft tot de verzekeringsdatabase omdat hij ook verzekeringen verkoopt. En als hij dan ook nog toegang heeft tot crediet informatie omdat hij financieringen verkoopt. De beste man weet tijdens de onderhandelingen dan precies wat mijn financiele historie is, wat mijn inkomen zijn en wat voor schulden ik heb, wat voor auto's of boten ik gereden/gevaren heb, enz. Fijne onderhandelingspositie voor de man, maar niet voor mij.

Onzin? Zeker niet! Wat ik beschrijf is al enkele jaren mogelijk. Dus heb ik iets te verbergen, wel zeker!!! Ik onderhandel daarom alleen nog met auto/bootverkopers zolang ze nog niet weten wie ik ben. Ik legitimeer me pas na dat de koop gesloten is anders ben ik de sjaak.

En dit is slechts een voorbeeld, zo zijn er meer. En daarom is het “ik heb niets te verbergen” argument een onzin argument. Er ligt meer informatie op straat dan je denkt en die informatie is tegenwoordig zo makkelijk te combineren tot een profiel. Iets eenvoudiger: Kijk eens wat Google al boven water weet te halen als je je eigen naam in tikt…. Anderen kunnen daar hun voordeel uit halen.

En eerlijk gezegd vertrouw ik een auto- of bootverkoper meer dan onze overheid.

Gezondheidstip: Als je belastingambtenaar bent, vertel me dat dan nooit.