Bikkels gezocht

• Andre

Het is moeilijk bemanning te krijgen. Ook wij zoeken bemanning in dezelfde leeftijdscategorie.

Reden is simpel, het heeft te maken met inlevingsvermogen. Het is naar ons idee makkelijker om elkaar aan te voelen als leeftijden dicht bij elkaar liggen.

• Jan

Ik denk dat het vaak aan de betreffende personen ligt. Persoonlijk vind ik het onzin om te zeggen dat een ouder iemand moeite heeft om iets van een jonger iemand aan te nemen en andersom. Wat wel van belang is is dat zaken beargumenteerd kunnen worden. Het is natuurlijk niet zo om dat ik of Piet dat nou eenmaal zo vindt.

Erg veel zal ook afhangen van iemand zijn creativiteit. Vaak zijn oudere mensen totaal afgestompt en start en staan niet open voor andere inzichten of ideeen. Dat is lastig en niet erg bevordelijk voor een dynamisch gebeuren waar beide partijen van groeien.

• BJ

Het beargumenteren is nu juist een van de grote problemen in de watersportwereld als ik zo eens om me heen kijk. Heel vaak is het zo dat mensen iets gehoord hebben van mensen die iets gehoord hebben van mensen die…. De bijbehorende argumenten blijven in die gevallen vaak in nevelen gehuld. Een tweede situatie is de ik-doe-het-al-jaren-zo of vroeger-deden-ze-het-ook-zo redenering die je regelmatig tegenkomt.

Maarre… we gaan een tikkie OT volgens mij… :)

• Jan

Wat je aanhaalt zijn juist de obstakels welke een boeiend gesprek belemmeren. Het gaat natuurlijk veel te ver om het hier allemaal uit te diepen maar een aardige vraag wanneer communicatie misgaat zou kunnen zijn ons zelf de vraag te stellen in welke mate ons gelijk er een te grote rol in heeft gespeeld. Voor veelmensen is het van het grootste belang om gelijk te krijgen omdat anders de eigenwaarde een knauw krijgt….Een boeiende discussie maar meer iets voor de filosofie pagina.

• dekgorilla

wat een heerlijke onzin toch … elkaar aanvoelen aanmehoela, als ik bemanning heb en we gaat voor de winst, is er toch een de baas, gelijk of niet gelijk, dat is voor het natafelen :)

onze cultuur is er een van “iedereen vindt dat hij een mening moet hebben over alles en deze ook moet ventileren” en als ik daar niet over wil discusieren, ben ik zeker niet invoelend genoeg ;)

en verder ontmoet ik in alle categorieen alle categorieen,

met een vriendelijke zeilersgroet Dekgorilla

• hans

gelukkig,er is iemand die het door heeft

overleg prima, achteraf mag je zeggen dat je het anders gedaan zou hebben.

Tijdens het varen is er bij mij aan boord maar en de baas en dat ben ik zelf. Staat de situatie toe dat je KUNT overleggen prima, overigens dit overleg moet je in belangrijke mate van te voren doen.

De bemanning trekt de knip ook niet open als het door overleg fout gaat en er schade ontstaat. Daar draait de schipper wel voor opdekgorilla schreef:

>

> wat een heerlijke onzin toch … elkaar aanvoelen aanmehoela,

> als ik bemanning heb en we gaat voor de winst, is er toch een

> de baas, gelijk of niet gelijk, dat is voor het natafelen :)

> onze cultuur is er een van "iedereen vindt dat hij een mening

> moet hebben over alles en deze ook moet ventileren" en als ik

> daar niet over wil discusieren, ben ik zeker niet invoelend

> genoeg ;)

>

> en verder ontmoet ik in alle categorieen alle categorieen,

> met een vriendelijke zeilersgroet Dekgorilla

• Sindbad

dekgorilla schreef:

>

> wat een heerlijke onzin toch … elkaar aanvoelen aanmehoela,

> als ik bemanning heb en we gaat voor de winst, is er toch een

> de baas, gelijk of niet gelijk, dat is voor het natafelen :)

> onze cultuur is er een van "iedereen vindt dat hij een mening

> moet hebben over alles en deze ook moet ventileren" en als ik

> daar niet over wil discusieren, ben ik zeker niet invoelend

> genoeg ;)

>

> en verder ontmoet ik in alle categorieen alle categorieen,

> met een vriendelijke zeilersgroet Dekgorilla

Helemaal mijn idee. Aan boord heersen bij mij nogal middeleeuwse regels. Regel 1: kaitein is de baas; regel 2: geen gezeik. En zo nog wat.

Poldermodel is meer voor landrotten.

Anyway, waar heb ik het over, met boot in de loods….

Pieter

• Zeiler

Bij ons geldt aan boord : “The Captain may be wrong, but he is always the Captain”

Zeiler

• hh

Toch word er hier de kapitein betwist,die eist mensen tussen de 25 en 40 en de kapitein is de baas en dan is het rare dat diegene die zeggen dat dat het enige uitgangspunt is nu net over de beslissing van de kapitein vallen.

“The Captain may be wrong, but he is always the Captain”

de oudere zeiler is het daar mee eens zolang die de kapitein is.

aha dus daarom die leeftijdseis,grinnik.

• Andre

Bij ons aan boord ben je de baas op jouw positie. Ik ben navigator en daarom bepaal ik waar de boot heen gaat. De schipper is een manager die controleert of alle posities blijven doen wat ze moeten doen. Daarnaast is hij verantwoordelijk voor de snelheid naar het doel.

Er is er 1 overall de baas, maar door ieder eigen verantwoordelijkheid te geven voorkom je juist discussie.