Zeiljacht gezonken bij Vlissingen

• Sindbad

In het Zilt -magazine (nr 29) las ik dat er bij Vlissingen een zeiljacht is gezonken - waarschijnlijk doordat er een patrijspoort in de WC open heeft gestaan…..:

http://www.ziltmagazine.com/PDF/2008-zilt29.pdf

Hier heeft Murphy toch grinninkend en met vaste hand toegeslagen lijkt me. Zoiets moet toch niet mogelijk zijn? Hoe kun je een boot zo construeren?

Helaas staat er niets bij over het type zeiljacht.

• Paulus

Nou ja, in sommige boten zitten gaten terwijl de patrijspoorten dicht zitten… Is je romp nou al waterdicht?

• Sindbad

Nou ja - dat is pijnlijk…. alle patrijspoorten zijn eruit, kajuit stevig in de epoxy(plamuur) enz. Maar de dieptemeter moet ik nog aanschaffen. Zit te denken aan zo'n Tactick -ding in verband met erg lastig draden trekken bij mij, maar ik hoop dat ze iets betaalbaarder worden de komende maanden.

(Iemand een beter idee?)

• Paulus

Schietlood?!

Al eeuwen dé manier. Goedkoop, houdt je wakker, werkt therapeutisch bij stress.

Neuh, geen betere tips. Tacktick spul is erg mooi, maar heeft weinig neigingen goedkoper te worden. Monopoliepositie denk ik… Toch tip bedacht: Gewoon Sinterklaas een beetje lekker masseren de komende maanden. Misschien ligt er dan ineens een in je schoen?

Sterkte met opereren…

• BJ

Tja, ik heb jaren geleden iets vergelijkbaars op een klipper gehad. Patrijspoort in de kombuis stond nog open en toen we, na de sluis, gingen zeilen merkten we dat nog net op tijd. Patrijspoort zat net dicht toen het onder water verdween….. ;)

Op een jacht met een flushdek en patrijspoorten in de romp kan dus heel goed hetzelfde gebeuren. Is geen contructiefout, is de stommiteit van de schipper.

• Joost

Noem dat maar geen constructiefout. Kun je net zo goed een Velux kantelraam in de bodem monteren. Leuk visjes kijken.

• Lodoes

Zo'n “ Tacktick-ding ” dieptemeter is niet helemaal draadloos.

Zie laatste nummer van blad “ZEILEN”.

Tets van dieptemeters + prijzen.

• Lodoes

Sorry, moet zijn “ TEST ”

• Paulus

Zo'n boot dus nooit kopen. Onder de gangboorden mag niks open kunnen. En voordat er op groot water gevaren wordt alles dicht en gecontroleerd. Is bij ons vast checkpunt.

• Sindbad

Dank voor de tip!