Vaarbewijs

• KptnPlp

Der grootste tegenstanders zijn de mensen die het niet kunnen halen.

Ik stel daar tegenover dat het dermate simpel is dat er geen enkele reden is het niet te gaan halen. Als je die paar simpele basis rgels niet kunt of wilt leren hoor je niet op het water thuis.

• de grebbe

helemaal eens met de vorige sprekers.

• Sindbad

Ik heb geen vaarbewijs Ploppie, maar ben het wel helemaal met je eens.

• kenner

Ten eerste:

ICC is NIET verplicht in KROATIE & GRIEKENLAND

Vaarbewijs is WEL verplicht in deze landen.

waarom??

Het is toch logisch dat je verdorie(excuses voor mijn woorden) verdiept hebt in de regelgeving op het water? Als je een auto gaat huren, klein of groot, moet je ook een rijbewijs hebben, en geloof mij, zo'n boot is meer waard dan een Audi a4.

Toch zijn er mensen die werkelijk te lui zijn om een vaarbewijs te halen, omdat ze dit bijv.kinderachtig vinden of geldklopperij… voor die mensen: lekker thuis blijven of met je gezinnetje met tent (in audi a4) blijven camperen! Niet met je gezin in de buurt van het water komen alsjeblieft!

als laatste :

Praktijk ervaring dmv een cursus zouden ze moeten instellen. Tuurlijk is hier een weg in te vinden betreft vaarbewijzen of certificaten:

- bepaalde categoriën, motor of zeil, tot 10 meter, boven 10 meter, en tot bepaalde pk's.

Jij hebt je ervaring dus gaat veel relaxter het water, heerlijke vakantie, en minder onnodige ongelukken! Jij blij, iedereen blij !