Gegevens/specificaties Barnegat ?

  • andrevanvugt@gmail.com

    mail mij en je krijgt een lijst over de mail van me

    zie ook www.boovloot.nl of you tube bootvloot

  • Mattieu

    Hallo,

    Ook ik ben net eigenaar geworden van een oude Barnegat uit begin jaren '80 van Dubdam uit Oost-Knollendam. Doet het nog hardstikke leuk. Wel op zoek naar stormzeiltjes zodat de kids de boot beter kunnen mannen. En daarvoor ook op zoek naar maten, zeilspecs et cetera. Kan je me helpen?

    Mattieu

  • Hans

    Ik zou graag een kopievan de publicatie over de Barnegat boot van u ontvangen,

    Alvast bedankt,

    Hans Schrama

  • cees wouters

    Halo ,ik wil graag ook een kopietje ontvangen.

    bvd ,vr gr cees

  • Wim Jillings

    Hallo lezers,

    Ik ben al een 12 jaar in het bezit van een Barnegat 505. Bevalt uitstekend. Op het Wormer en Jisperveld is er fantastisch mee te varen. En ook op het wat ruimere water houdt de boot zich goed. Heel jammer dat dit type boot steeds minder aanwezig is. Wordt het geen tijd om een vereniging tot behoud van de Barnegat op te richten? Ik ben vast begonnen met een inventarisatie van de Barnegatten in de omgeving van Wormerland. Barnegatbezitters meld u aan!

    Voor wat het nog waard is: Op de site van het watersportverbond onder Nationaal botenarchief vind je een artikel uit 1974 waar de Barnegat samen met een 10 tal andere open zeilboten is getest. Hieruit heb ik de volgende gegevens:

    Lente 5,05 m; breedte 1,82 m; diepgang 0,19/0,90 m; gewicht 230-240 kg; zeiloppervlak 14 m2

    NB Als de bouwtekening van deze boot nog ergens aanwezig is, houd ik mij aanbevolen voor een kopietje. Thanks!

    Wim

  • Hans

    Ben al meer dan 25 jaar in bezit van Barnegat 505. Altijd veel plezier van deze boot. Ik zou ook graag de bouwtekening willen hebben vooral omdat ik nu het e.e.a. moet gaan vervangen. Vooral het houtwerk wordt slecht.

  • Jose

    goedendag meneer Jillings,

    Ik las op internet uw verhaal over Barnegat. Ik ben kortgeleden in bezit gekomen van een Barnegat. Ik kan zelf totaal niet zeilen, en heb de boot te koop staan. Hij ligt momenteel op Het Zwet in Wormer, mocht u van iemand horen die een Barnegat zoekt (incl. bbm) kunt u hem dan contact met mij op laten nemen. Boot gaat voor een redelijke prijs (compleet) weg. Alvast bedankt

    Jose

  • Alex

    Da's ook snel dan … . Waarom niet leren zeilen? Zo moeilijk is het allemaal niet.

  • Sindbad

    Leuk bootje zo te zien.

    Leren zeilen (en dat kan ook als gezin, bv in Friesland in Balk bij de Ulepanne) lijkt me een betere optie.

    Maar ja..

  • steven

    Ik heb een Barnegat 585 daar hoor je niet zoveel over. Heeft iemand ervaringen met deze boot of iets over dit grotere type dan de 505 te melden?