Gegevens/specificaties Barnegat ?

  • Johan

    Hallo allemaal,

    Onlangs ben ik de gelukkige eigenaar van een Barnegat (505) uit 1984 geworden. Nu ben ik op zoek naar de specificaties van deze boot: maten, gewicht, zeiloppervlak, etc, etc.

    Naspeuringen op het web en zelfs bij de oorspronkelijke bouwer leverden niets op.

    Is er onder de lezers van dit prikbord wellicht iemand die me verder kan helpen?

    Alvast bedankt!

    Johan

  • kptnPlp

    Barnegat was slechts een van vele bouwers. Kijk eens op een van de vele five-O-five web sites: http://www.int505.org/

    Als ik me het goed herrinner hebben de 505's in 2006 is het WK hier in Nederland gehouden, bij WSV de Braassem. Die mensen kunnen je vast helpen aan de Nederlandse kontakt adressen. Hoewel er voor zover mij bekend geen Nederlandse klassenorganisatie is, zijn er wel veel actieve 505 zeilers. Ik vermoedt dat die dan via de Engelse of de Duitse organisatie wedstrijdzeilen.

  • Cor

    Volgens mij heeft de 505 van weinig te maken met de Barnegat 505 van Johan. De Barnegat 505 en de Barnegat 585 zijn toerboten gebouwd door Dubdam Oostknollendam. Maar ze hebben nog meer typen gebouwd en of ze een wedstrijd 505 gebouwd hebben ? Jammer dat ze geen informatie kunnen of willen geven.

    Cor

  • Johan

    Een korte blik op de ‘505-site’ leert dat we het hier over 2 verschillende boten hebben.

    Mijn Barnegat 505 is idd die Cor omschrijft: gebouwd door Dubdam in Oostknollendam.

    Bedankt voor jullie reacties zover.

    Nog andere lezers die iets kunnen toevoegen?

  • andre

    hallo,

    ik ben verhuurder van de Barnegat 505 te Monnickendam .

    Ik kan zeggen dat deze boten een geweldige kwaliteit hebben vooral op wilt water.

    Met deze boot heb ik 3x een vakantietrektocht waddenzee gedaan. Dit is fantasties geweest.ook slapen in het voorpuntje met een dekzeiltje over de giek voor anker.

    de maten zijn505-182 m….mastlengte 7.25m v.a.de waterlijndiepgang 0,19/o,90 m

    =grootzeil Schokker volendam 9,30m2==fok 4,7m2.

    voor verdere vragen kunt u mij mailen.

    zie bootvloot.nl.

    groet van André.

    Johan schreef:

    >

    > Een korte blik op de ‘505-site’ leert dat we het hier over 2

    > verschillende boten hebben.

    > Mijn Barnegat 505 is idd die Cor omschrijft: gebouwd door

    > Dubdam in Oostknollendam.

    >

    > Bedankt voor jullie reacties zover.

    >

    > Nog andere lezers die iets kunnen toevoegen?

  • Johan

    Bedankt Andre voor je reactie.

  • wim schoonhoven

    Ik heb ook een Barnegat en ben op zoek naar een dekzeil (staande mast) wie kan mij helpenJohan schreef:

    >

    > Hallo allemaal,

    >

    > Onlangs ben ik de gelukkige eigenaar van een Barnegat (505)

    > uit 1984 geworden. Nu ben ik op zoek naar de specificaties

    > van deze boot: maten, gewicht, zeiloppervlak, etc, etc.

    >

    > Naspeuringen op het web en zelfs bij de oorspronkelijke

    > bouwer leverden niets op.

    >

    > Is er onder de lezers van dit prikbord wellicht iemand die me

    > verder kan helpen?

    >

    > Alvast bedankt!

    >

    > Johan

  • Hacrabo

    Bij toeval kwam ik een blad uit de prijscourant van 1980 van Dubdam B.V. tegen van de Barnegat 505. Eens, heel lang geleden, was het de zeilboot van onze kinderen. Zij waren er bijzonder gelukkig mee.

    Op het genoemde blad staan alle specificaties van de boot, de mogelijke accessoires en de prijzen. Het blad was naar aanleiding van de Hiswa 1980. Dubdam had stand nr. 224.

    Als u mij uw e-mailadres of gewone adres mailt zend ik u een kopie van betreffend blad.

    Met vriendelijke groet.

  • Erik

    je reageert op een berichtje van twee jaar terug …. .

  • Gagarin737

    Misschien wel een oud draadje maar je reactie komt mij goed uit! (tu)

    Mocht je het artikel nog hebben dan zou ik dat graag van je willen ontvangen.

    Mijn mailadres (voor forums) is : jaapkelder@yahoo.com

    Ik heb vorig jaar weer een Dubdam Barnegat 505 gekocht voor het Jisperveld, super boot.

    Gaastra heeft nog steeds de maten voor de zeilen, kan je zo bestellen.

    Bij topdekzeilen.nl een nieuw dekzeil besteld.

    Bij voorbaat dank, Joeri.