Beste,
ik ben jan uit belgie en heb reeds drie jaar een jantar 21 (tik maar es in op google : jantar boot en je komt op een hele website)
mijn persoonlijke ervaringen met de trailer boot combinatie is: heel goed in en uit het water te krijgen vie trailerhellingen maar het rechtzetten van de mast heeft wat voeten in de aarde en verloopt niet altijd vlekkeloos. Er zit met name geen slingerwant op en de mast vanop de oever of wal in één ruk rechttrekken wanneer je maat in de kuip hem opduwt lukt soms niet al te goed. Een strijkwant en slingerwant installeren vereist de nodige aanpassingen aan dek (doorboren enz..)
de boot staat op een pega 1350 enkelasser trailer, volgens de fabrieksnormen weegt de boot 920 kg en de trailer 350 kg, het geheel hangt achter een lancia lybra SW 1.9 jtd en rijdt op de platte belgische en nederlandse wegen goed mee, doch een rit naar zuid frankrijk zou niet kunnen, wegens een te zware belasting voor de auto en wegens te gevaarlijk
heb trouwens net een ongeval gehad met de hele combinatie die aan het slingeren gegaan is bij een snelheid onder de 80 km/ u: gevolg een boot op de weg, gekantelde trailer en beschadigde auto; voor boot en trailer geldt totaalverlies gezien zijn nog geringe waarde
dit geheel zet aan tot denken, vind ik…