mini 12-meter

• Kaptein iglo

Weet iemand waar ik informatie kan vinden over mini 12-meters. Zo`n 15 jaar geleden had een zeilschool hier in de buurt een aantal van die scheepjes en ik heb er eigenlijk nooit meer iets van gehoord. Het zijn 1-persoons zeilscheepjes waar je in het midden kunt zitten en volgens mij met je voeten stuurt. Zeer benieuwd naar jullie reacties, Groet K.I.

• willem

Geen flauw idee waar die dingen gebleven zijn? Inderdaad een jaar of 15 geleden populair bij diverse (studenten)verenigingen maar je ziet ze nergens meer? groet Willem.

• Emile

Er liggen er 5 op de kralingse plas zoek ook op internet op “illusion class yacht”

• Iwema

Ik heb er vorigjaaar een gekocht.

Het bootje is 3 meter en zeilt goed.

Eergisteren nog 7.4 kmh met hem gevaren.

Dit was met fok en een rif in het grootzeil.

De windkracht bedroeg 4.

Zijn er nog meer mensen met een dergelijk schip?

Het is misschien iets om eens een treffen te organiseren.

Huvgo

• Adriaan

Hello,

Ik heb een mini 12: 80% opgeknapt; alles in goede staat ook zeilen inclusief spinnaker. Moet in elkaar gezet worden.

( dashboard erin, lijnen opnieuw leiden, mastspoor monteren.

Interesse ?? Is overigens een fantastisch bootje om te zeilen; de kenners weten dat !!

Adr.

• Iwema

ja, kun je mij bellen?

06-28520220

Hugo

• Bert

Hallo Adriaan,

Is de MINI 12 nog in uw bezit zo ja dan heb ik wel intresse

Met vriendelijke groeten,

Bert

• Michiel Bos

Hallo,

Ik ben één van de eigenaren van een Min 12 Meters (inderdaad Illusion Class), welke op de Kralingse plas liggen.

We liggen er momenteel met z’n vieren en varen vaak in het weekend .

De bootjes hebben een lengte van 3.65 m. en zijn 90 cm breed.

Ze zijn uitgerust met een rolgenua en spinaker. Ballast is in de vorm van lood in zakken en varieert met het gewicht van de bestuurder tussen de 80 en de 100 kg.

Op het internet is redelijk wat info te vinden over deze bootjes, zo zijn er bijvoorbeeld in Canada en UK zeilverenigingen met 10-20 bootjes in hun vloot. Er wordt regelmatig in de winter gevaren om zo een beetje in vorm te blijven voor het zomerzeilseizoen.

Leuke video:

http://www.youtube.com/watch?v=CFHx9uX49YM&feature=player_embedded

Meer vragen zijn altijd welkeom.

Groet,

Michiel.

• bas

hoi michiel.

weet jij zo'n bootje ergens te koop te lichen?

mag ook een 2.4 meter zijn.

gr bas

• bas

hoi adriaan.

heb je de mini 12 meter nog?

heb veel interessen

gr bas

06-46757533