zeilkamer voor zoontje

  • M.Zondag

    Hallo zeil-liefhebbers,

    Wie van jullie kan mij helpen aan ideeen voor een mooie slaapkamer in te richten voor ons 5 jarig zoontje met als thema "zeilen'.

    Uiteraard hebben we al voor het raam z'on prachtige grote zeilboot van een 1 meter groot. Op de binnenkant van de deur komt een folie met daarop een gedeelte van een zeilboot op open zee. Ik heb nog een paar leuke potten gekocht met blauwe ankers en en touw erom heen.

    De muren zijn nog helder wit, en de vloer is tevens wit..

    Het bed is gevuld met kussens in de kleuren blauw,wit en rood.

    Maar verder ontbreekt het mij even aan andere leuke ideeen. Wie kan mij helpen? Of heeft iemand adressen waar ik ideeen op kan doen?

    Groeten van marianne Zondag

  • Sindbad

    Ik zag een poos geleden in de waterkampioen van een opa die een kinderbedje had gemaakt in (de vorm van) een bootje. Was zo goed gemaakt dat-ie er later ook mee zou kunnen gaan zeilen. Soort jolletje.

    Ik zelf had vroeger een bed in de vorm van een dubbele scheepskooi (boven en onder, van hout, met gordijntjes). Ook leuk.

    “Echte” gebruikte spullen zijn eigenlijk altijd het leukst; dus ik raad je aan om op een 2ehandsmarkt of op Marktplaats te neuzen naar oude lampen, kompassen, stuurwielen enz. Keuze genoeg.

    Leuk idee.

    Succes ermee.

    Pieter

  • martijn

    en in plaats van een mp3 speler geef je hem een marifoon…

  • wally

    teakdekje op de vloer… 3 kleurenlicht aan plafoniere… plotter i.p.v computer op de kamer…

  • Mar10e

    “en in plaats van een mp3 speler geef je hem een marifoon…”

    LOL!

    Zag ooit op TV zo'n remake-programma waarin een “oceaankamer” werd gemaakt voor kinderen.

    Vloer werd blauw voor “oceaan” en om het bed heen schilderden ze een strand, er werd zelfs een steiger gemaakt om erheen te lopen. Veel werk, maar wel heel leuk!

    Als je een mooie foto hebt zou je daar behang van kunnen laten maken … Helemaal in thema én persoonlijk.

  • Marianne

    Bedankt voor jullie leuke tips!

    Ik zag je in het smoelenboek staan en ben meteen gaan kijken naar je site! Je hebt een prachtige foto op de site staan met dat blauwe touw.

    Succes met het verwezelijken van je dromen en met je site! Een goed initiatief!

    PS; m'n zoontje heeft niet eens een MP3tje, maar een marifoon is wel erg duur… ha ha… Kan de grap wel waarderen.

    Groeten van marianne

  • Sindbad

    Men bedoelt denk ik wel een niet-werkend afankertje, Martiene; een ouwe Sailor (groen, veel knoppen) doet wonderen denk ik. Oproepje op Marktplaats?

  • Mar10e

    @Marianne: Thx! Leuk dat je eveb bent komen kijken :) Helaas is die foto klein (op de site is volledige grootte) anders zou ik 'm aan je mailen.

    @Sinbad: jaaaaaaaaaaaaaaa, die zijn cool! Jeetje, wat een jeugdsentiment, haha! Zou bijna willen dat mijn zoon een zeilkamer wilde, dan had ik een excuus er 1 te zoeken.

    Marianne: dat zou wel heel erg leuk zijn voor de kamer van je zoontje!

  • Sindbad

    Heb jij een eigen site dan Mar10e? Bij klikken zie ik alleen vetrekkers-site en algemeen Hyves…..

    Groet

    Pieter

  • Mar10e

    Klopt; hoewel die vertrekkers-site wel van mij is, is dat dus niet mijn persoonlijke site. Die gaat op de schop, als alles weer naar wens is vervang ik de Hyves-link door die link.