zeilkamer voor zoontje

• Sindbad

AH. Wij popelen. Heb je al meer concrete vertrek-plannen?

• Mar10e

Tis wel een beetje héél erg off-topic, maar in het kort: ik heb een zoon van 12, die zegt nu dat-ie meewil maar ik ga er van uit dat pubers nog wel eens van gedachten kunnen veranderen :) Het meenemen van een leerplichtig kind is ook niet zo makkelijk en in zijn geval al helemaal niet omdat hij wegens een autistisch spectrum stoornis geen regulier onderwijs volgt. Dus wachten tot hij 18 is, bij “achterblijven” heeft hij dan wél de hulp van allerhande organisaties (en z'n vader) maar kan hij wel zelf de eindbeslissingen nemen. En als hij dan nog mee wil dan gaat-ie mee.

Daarbij mis ik nog 2 belangrijke zaken: budget en iemand die mee wil. Sparen, sparen, sparen dus de komende jaren én hopen dat ik een keer tegen iemand aan zeil/loop die niet alleen helemaal leuk is maar ook nog eens mee wil. Dat eerste is vaak geen probleem, dat 2e wel ;-)

Ik *wil* heel graag eerder vertrekken (en zoonlief dan meenemen) maar dat is dus niet zo eenvoudig – zelfs al zou ik morgen tegen partner aanlopen en zouden we het budget snel bij elkaar hebben dan gaat mijn ex-man dwars liggen omdat ik zijn zoon mee wil nemen en dat wil hij niet. Maar hij kan ook niet bij hem wonen. Zucht …

(Sorry, dat was off-topic en niet kort. Wie meer wil weten moet me maar even mailen of een vertrekkers-draadje openen ;-)).

• BerT

Jaa mooi!

Zo 1 had ik in mijn Waarschip.

Met peilkompas en alles er op en er aan.

Die dingen zijn 2e hands wel prijzig.

Meer dan 300 Euri bij de 2e hands winkel in Vinkeveen.

• Sindbad

Jaja, maar een KAPOTTE bedoel ik. Of gaan ze dus niet kapot? Kan zijn, ik heb er ook zo'n onverwoestbare…

• Sindbad

Ja, daar noem je zo wat….. gewoon blijven proberen, en niet opgeven denk ik. Ik denk dat zeilen juist voor een kind met ASS of PDD-NOS heel goed kan zijn. Maar daar moet de ex dan wel in mee, figuurlijk dan….

• Mar10e

Sinbad, ik open even een ander draadje. Dit is heel erg off-topic en eigenlijk ben ik wel benieuwd of er hier meer mensen zijn die hier ervaring mee hebben …

• Marianne

Beste Sinbad en Mar10e,

ik hoop dat ik niet stoor in jullie off topic subject! ;). Ik heb wat privezaken teweeg gebracht maar ik hoop dan ook dat jullie je ‘eitje’ even kwijt kunnen.

Vandaag heb ik ontvangen, JAH JAH een deurposter van 2.20 m. hoog en 90 cm breed met daarop de zijkant van een prachtig zeilschip in een helder blauw golvende zee. Die heb ik al bij een klantenrelatie ‘geregeld’ en ben daarmee erg in mijn nopjes. Zaterdag wordt deze deurposter geplakt op de binnendeur van de slaapkamer van Finn.(zo heet mijn zoontje). Verder ga ik eens wat expirimenteren met zeiltouw. Heb al wat simpele ladegrepen vervangen in zeilbootgreepjes en ga eens wat ideetjes opdoen bij mijn favoriete merk GAASTRA. Kent iemand een vertegenwoordiger die bij GAASTRA werkt? Wellicht kan deze iets betekenen voor mij? Groeten van Marianne