plastimo pilot 275N

• DW

Ik ben ook afgegaan op de test resultaten. Ik heb de vesten wel gepast en draagcomfort gevoeld voordat ik de vesten gekocht heb. Ik heb echter geen ervaring hoe ze werken in de situatie waar ze voor ontwikkeld zijn. Ik hoop deze situatie nooit mee te maken. Maar misschien wel een idee om eens te testen op het ijselmeer /markermeer. Misschien een idee om het eens gezamenlijk eens uit te proberen met een paar enthousiastelingen ? Eerst onder lichte omstandigheden uitproberen. Na afloop lekker voor anker. Glaasje op goede afloop. Wel zorgen dat het water wel wat warmer is dan nu, want het blijft een beetje ervaring opbouwen en geen survival.

Don't Worry.

• Skipper

Ik heb zonder problemen met de bewaking onze reddingvesten in de koffer meegenomen naar Spanje.

Ik heb nu twee keer meegemaakt dat mijn vest spontaan door een breker in de kuip opgeblazen werd.

Het is even schrikken maar wel een geruststellend gevoel dat het werkt.

Wel heb ik altijd enkele reserve zouttabletten en gaspatronen aan boord.

• raptor

Ik had 3 vesten van een ander merk gekregen uit een reorganisatie in de bagger. Werking met zouttablet en patroon is verder gelijk. Deze dingen waren nog voorzien van een geldig keurmerk van de zeevaartinspectie. Met warm water wilde ik er 1 uitproberen; jammer maar helaas, ik was gedwongen om te zwemmen met extra balast om mijn nek. Andere 2 ook geprobeerd en die deden het wel.

Boodschap: met een zelfopblazer 33,3333 % kans op overlijden bij overboordslaan.

Pieter

• Paulus

Nou, als je een goede blaas over je hebt kan je het ding nog zelf opblazen. Als je een vest van koopjeskwaliteit neemt moet je dat risico er bij in calculeren. Maar je geniet op het moment van blazen dan des te meer van het geld dat je bespaard hebt, toch? :D

Neem gewoon Secumar en laat die door de dealer servicen. Die dingen dragen lekker en wat ik zelf getest heb deed het. 100%.

Nee, is gratis tip, geen aandelen.

• Sindbad

Heren; dat noemen wij in de wetenschap n=1 studies. Waardevol, maar met te weinig personen uitgevoerd (nl 1) on echt conclusies aan te kunnen verbinden.

Met groet uit de praktijk :)

Pieter

• Paulus

Nee hoor, ik doe regelmatig vervolgonderzoek. @!#$ als een vest een beetje oud begint te worden een kind te water en kijk of het weer boven komt. Ook goed voor de vervolgproef: Blijven drijven is 1, maar er weer uit krijgen? Oefenen we dat wel een beetje regelmatig? Collega zeilers?

• marksvrijheid

ha, elke keer donder ik spullen overboord en probeer deze dan met uitgekiende mob-bewegingen er weer uit te krijgen… lastig …

• Blommers

Doordat wij stoppen met het zeilen, hebben wij hier nog 4 reddingsvesten liggen van het merk Plastimo type Pilot 275N.

We hebben deze vorig jaar juli aangeschaft en 4 weken gebruikt tijdens onze trip naar Noorwegen en zijn dus eigenlijk nog nieuw. Ze zijn zeer comfortabel in het dragen en inderdaad volgens de waterkampioen een goede aankoop. De test van de waterkampioen was destijds ook de reden dat wij ze hebben aangeschaft.

Indien iemand intresse heeft in de zwemvesten, mail dan even naar sijmenblommers@hotmail.com

• Blommers

P.S. De prijs is 80 euro per stuk.