plastimo pilot 275N

  • r. vd velden

    Denk er momenteel over om een plastimo pilot 275N aan te schaffen.

    Uitgaande van de test in de Waterkampioen MAG dit geen miskoop zijn.

    Heeft er iemand ervaringen met dit automatische vest ???

    Ook vraag ik me af of je de lucht-patroon jaarlijks dient te vervangen ???

    Of geld dit enkel voor het smelttablet ???

  • Cor

    Neem aan automatisch reddingsvest.

    >Ja goed, maar is wel wat zwaarder en groter en dus minder comfortabel in het dragen als een 150 N. De werking? hoop ik nooit te weten te komen.

    > Smeltpatroon vervangen volgens de aanwijzing.

    Cor

  • richard

    r. vd velden schreef:

    >

    > Ook vraag ik me af of je de lucht-patroon jaarlijks dient te

    > vervangen ???

    > Of geld dit enkel voor het smelttablet ???

    De luchtpatroon kun je nawegen op een nauwkeurige keukenweegschaal, het gewicht moet overeenkomen met het ingeslagen gewicht (bij secumar is dat in ieder geval zo). Of je het zouttablet jaarlijks moet vervangen is maar de vraag, het is niet verplicht. Je hoeft niet bang te zijn dat ze niet werken als je in het water ligt. De pillen kosten echter niet veel en het is wat onhandig als op een onbewaakt moment het vest afgaat.

    De luchtdichtheid van het vest kun je jaarlijks controleren door ze (met beleid) op te pompen en na 24 uur te controleren of ze nog vol zijn. Controleer of het opblaasmeganisme nog werkt (zonder CO2 patroon) en je kan er weer een jaar mee vooruit.

  • KptnPlp

    Alles wat al gezegd is PLUS:

    Gebruik voor het testen een fietspomp of luchtbeddenpomp of zo. Speeksel en rubber verdragen elkaar niet.

    De zouttablet minimaal jaarlijks vervangen (mag ook vaker) om spontaan afgaan zo goed als mogelijk te voorkomen.

    De afsluiting van CO2 patroon controleren op schade.

    Als het vest niet gebruikt word de CO 2 patroon een paar slagen los draaien zodat de spanningh van het mechanisme is en ze niet spontaan af kan gaan.

    De veiligheidspin (een breekpen) van de handbediening controleren. Bij sommige merken moet dat pinnetje ook jaarlijks vervangen worden. In dat geval zit er een reserve pinnetje in het service pakketje.

    Alle zoutwaterresten grondig verwijderen en zonodig het rubber met talkpoeder behandelen.

    In een vliegtuig: De CO2 patroon er af schroeven en thuis laten. Op de laats van bestemming een nieuwe patroon kopen en plaatsen. Laat ook het mechanisme open zodat de beveiliging kan zien dat er geen gaspatroon in het vest zit. Bereid je voor om de beampten een simpele uitleg te geven die ze kunnen begrijpen….. Gebruik geen woorden van meer dan twee lettergrepen en spreek zo nodig in B.L.O.K.L.E.T.T.E.R.S….

  • Sven Heesterman

    Maak je niet druk om opblazen met onvervalste eigen adem. Een reddingvest bevat geen rubber. Ademvocht is alleen een probleem bij luchtbedden van natuurrubber.

  • Erik S

    Tijdens mijn eigen test met een zouttablet vest bleek dat deze niet nat werd en dus niet oplostte. Het mooi opgevouwde vest en bescherm hoes werd door de water druk (als je onderwater gaat) keurig samengedrukt zodat er geen water tussen kon komen ! ;(

    Ik ben onbekend met hoe het water bij de zouttablet moet komen in het Plastimo vest, maar mijn conclusie was dat vesten die op druk werken beter zijn.

    Zie hele relaas over vest test op

    www.sijambo.com/zeilen en dan onder “doe het zelf” en kies “training met reddingsvlot”

    of rechtstreeks

    http://www.sijambo.com/zeilen/gabber/verhalen/vlot/main_vlotvest.htm

  • KptnPlp

    Je blijft foute adviesen geven, waarom?

    Als iedere professional die met vesten te maken heeft adviseerd om een pompje te gebruiken (baat het niet dan schaad het niet). Op zijn minst kan er namelijk schimmel ontstaan als je ze met de mond opblaast. En weet jij wel zeker dat er geen enkel merk of type is dat rubber (of een rubber derivaat) gebruikt? Weet je absoluut zeker dat de stoffen die gebruikt worden bestand zijn tegen speeksel? Heb je wel eens een vest van de luchtmacht bekeken (o.a. DBF)? Die fabriek maakt ook vesten voor zeilers. Hoewel die in Nederland niet te koop zijn, brengen zeilers ze soms mee van BOOT Dusseldorf.

    Als je het niet weet houd dan je mond!

  • KptnPlp

    Zat er bij jou vesten geen tekeningetje dat aangeeft hoe je ze moet opvouwen? Bij de mijne wel. Daarin wordt o.a. uitgelegd dat het mechanisme boven op de balon moet liggen en er niet tussen mag zitten. Ik neem aan dat de reden daarvoor is dat wat jij zojuist beschreven hebt. Ook kan ik me indenken dan het handmechanisme (het touwtje) klem kan lopen als het tussen de ballon zit gevouwen.

  • Paulus

    Zo is dat Plop! Zorgvuldigheid voor alles. Ook zeekabouters leren al vroeg dat je niet aan je vest moet lurken, behalve als je op zee ligt te dobberen en de spanning terugloopt… En dan hebben we het nog niet gehad over wat je meemaakt als al die slechte adem weer uit dat vest moet :D

  • marksvrijheid

    joh, dat kan je toch ook aardig zeggen :)