Bavaria oceaanwaardig?

  • Cor

    MIjn idee, en de vraagsteller mag van mij onder de koude douche bij Helma. Want dezelfde vraag is gesteld op het forum van Zeilen.

    Cor

  • Cor

    Klopt niet Mark.

    Osmose komt bij Bavaria niet voor! ( op een enkel roer na door inwatering)

    En al dat voor jouw alles op elkaar lijkende wit, ik zie ook liever een mooie klasieker of een mooie met liefde onderhouden S- spant. Goed dat er nog mensen zijn die dit schoons van opa kunnen en willen onderhouden. Helaas zie ik in de hoeken van de jachthavens dit soort jachten weg kwijnen. De kleinkinderen kopen helaas ook een Bavaria.

    Cor

  • BerT

    Het was een oprechte vraag en ik ben blij dat het niet een afkraak lijn is geworden.

    Eerlijk gezegd ben ik er niet veel wijzer van geworden!!

    Waar ik wel blij om ben is dat men eindelijk duft toe te geven dat Bavaria's niet beter of slechter zijn dan de franse merken etc.

    Wat ik wel jammer vind is dat sommige Bavaria bezitters zich nog steeds geroepen voelen hun beslissing te verdedigen.

    Ik ga voor een B42, houdoe!!!

  • BJ

    Waar ben je dan nog niet veel wijzer over? De vraag of een Bavaria oceaanwaardig is lijkt me afdoende beantwoord: volgens de CE-categorie wel, net als andere merken. Belangrijk is echter of de bemanning het ook is en dat is in een groot aantal gevallen niet zo. Maar goed, dat is niet Bavaria-specifiek… ;)

    Verder zullen er altijd mensen blijven die blijven vasthouden aan de Oude Principes over staal, s-spanten en meer van die dingen maar die denkbeelden zijn vrijwel altijd gevoelsmatig. Geeft niks, op die manier blijft er diversiteit op het water en daar is ook wat voor te zeggen. En verder heb je, misschien mede dankzij deze draad, een duidelijke keuze gemaakt voor een Bavaria 42. Je doet toch wel even een verslag van de eerste indrukken he… :)

  • Cor

    Goed lezen Bert,

    Wij zijn al een stap verder en denken al weer aan de verkoop.;)

    De Bavariawerf is onlangs van eigenaar veranderd en het zou mij niet verbazen dat binnen afzienbare tijd de prijzen van de nieuwe Bavaria's stijgen. Wat dat betekent laat zich raden.:)

    Cor

  • BJ

    Hogere prijzen zou heel erg onverstandig zijn. Minder omzet dus lagere productie dus minder inkoopvoordeel dus hogere kostprijs dus kleinere winstmarge….. ongeveer.

    Vanwaar de gedachte dat de prijs omhoog zou gaan? Misschien gaat 'ie wel nog verder omlaag waardoor ik er ook een kan betalen.. ;)

  • BerT

    Wat voor een Bavaria heb jij Cor?

  • Cor

    Zie: “prikbord wie vaart wat”en je weet wat de forumleden varen. En wij zijn benieuwd naar jouw boot

    Cor

  • 100

    98

  • 100

    99, wat gebeurt er bij 100?