mast overboord

  • willem

    Mast overboord en schroef van as, Henk de Velde stuurloos in de omgeving van

    Argentinie.Geen voorstuwing meer, komt echt niet meer terug.

    Willem

  • andre

    Dat is balen voor die man…..Waar kan ik het nieuws lezen?

  • Beus

    http://www.henkdevelde.com/

    Overigens een site die wel erg uitgebreid is en erg goed bijgehouden voor een man die echt alle maar dan ook alle banden wil breken met ons kikkerlandje?

  • zoutwatermatroos

    sailorsforsailors.com staat het ook allemaal op.

    Hij wacht op een goed windje om terug naar argentinie te zeilen.

    De Juniper heeft twee masten waarvan er 1 nu dus in het water ligt dus hij kan nog even zeilen.

  • richard

    Meestal is met de giek, spinakerboom of de resten van de mast en overgebleven zeilen wel wat te fabrieken om een veilige haven op te zoeken.

  • freebird

    Niemand kan zoveel pech in zijn leven hebben.

    Dit lijkt gesponsored.

    Jaap

  • andre

    :) Ik denk niet dat hij het gevoel heeft pechvogel te zijn. Ik denk dat hij ons zo ziet

  • Edward

    http://www.humanedgetech.com/expedition/hdv/

    Hij doet er niet zo veel aan hoor… Houdt er z'n digitale logboek bij en post af en toe een paar plaatjes. Lee maar wat hij schrijft op 7 januari. Daar doe'ie een wervend praatje voor z'n ondersteuners.

    's lands bekendste zeiler blijft toch een aparte vent. Maar wél één die doet wat 'ie zegt en niet alleen praat over wat hij zou wíllen doen…. Kunnen velen een voorbeeld aan nemen…..

  • Kaptein iglo

    Dit is toch zijn never come back reis ?

    Van de man die meent met de bijbel in zijn hand volgens eigen wetten en regels te moeten leven? Dat moet hij overigens zelf weten maar ons daar met veel publiciteit wel steeds mee lastig blijft vallen. De man die zijn naaste famillie heel veel verdriet heeft bezorgd. Voor zo ver als ik, met wat ik van en over hem heb gelezen en gezien, me een beeld van deze man kan vormen, een grote asociale egoist die toevallig wel een groot zeeman is. Het is in dit geval voor iedereen beter dat hij weg blijft. En als bij hem aan boord een mastje afbreekt, jammer, maar daar heb ik niet zo veel mee. Groet K.I.

  • Edward

    Idd. Je kent hem niet. Dat blijkt uit je reactie.

    Gelukkig kan ik het tegendeel zeggen en weet dat het allemaal wel meevalt….

    En tuurlijk vindt z'n familie het niet leuk dat 'ie voor onbepaalde tijd weggaat.

    Maar wat is het verschil met alle landgenoten die gaan emigreren en zgn “een nieuw leven gaan beginnen”? De families van hen die hier blijven vinden het wel leuk? Hou nou toch op…

    en al die zelfstandig ondernemers die dag en nacht aan het werk zijn, zijn geen grote egoisten? Die besteden per definitie toch ook veel te weinig tijd aan hun omgeving?

    kortom: enige nuance is wellicht een idee?