mast overboord

  • andre

    Chapeau!!

    Ik vind het een bijzonder kortzichtige reactie van vriend KI. Met publiciteit val je niemand lastig, je zoekt er mensen mee op. Degene die niet ontvangen wilt, kijkt ergens anders naar. Als je het wel volledig mee krijgt dan wordt je niet lastig gevallen, nee, dan ben je geïnteresseerd.

    Laten we het over egoïsme maar niet hebben. Daar is deze man niet alleen schuldig aan. Als zijn familie hem overtuigd had te blijven was dat ook een daad van egoïsme.

    Nee, zijn vertrek is geen egoïsme.

    Egoïsme is iets heel anders………

    Het leukste van alles is, dat ik gemengde gevoelens over de zeiler Henk de Velde heb.

  • Kaptein iglo

    Ik niet. Ik twijfel geen moment aan zijn zeemanschap. Van de andere kant, als je niets te verliezen heb kun je ook wel lekker gek doen. Ik twijfel wel sterk aan zijn boodschap. Hij heeft op televisie meerdere keren in zo`n beetje alle talkshows of wat dan ook gepreekt. In radioprogramma`s gezeten. In alle kranten, tijdschriften, bladen zijn verhaal gedaan. En zelfs op melk- en yoghurtpakken op de ontbijttafels meegekeken. Hij is bijna niet te vermijden en wat mij betreft de zeilende Andries Knevel. Bah! Groet K.I.

  • andre

    Het is jouw mening, deze zal ik neit bestrijden. Ik heb er zelf geen last van.

  • Sindbad

    Hehe. Zeilende Andries Knevel :)

    Maar ik kan je niet geheel ongelijk geven, Hij pardon hij is voortdurend in het nieuws, wil niks meer met Nederland, maar is wel voortdurend in het nieuws. Ik denk dat hij inderdaad een narcistisch mens is. Zoals velen, en vooral veel zeilers denk ik. En daar is op zich niks mis mee zolang je er anderen niet mee lastig valt. En hij erkent zelf dat-ie een moeilijk mens is. Dus ik heb er wel vrede mee.

    Hij doet wat-ie wil, en we mogen meegenieten van zijn “domme” streken. Want intussen zijn we wel allemaal benieuwd hoe hij zich er nu weer uit gaat redden. En zo niet, dan heeft-ie ook zijn zin: een zeemansgraf.

  • freebird

    De Donorshow

    De film van Wilders

    De armoedebestrijding van Eveline Herfkens

    De waskracht van OmO

    De recessie

    De reis van Henk

    De zeileigenschappen van B (nee sorry, da's flauw)

    Allemaal nep, maar kijkcijfers en aandacht trekt het!

    Groet,

    Jaap

  • Joop

    Volgens mij zijn sommige gewoon jaloers op die man .

    Hij is een beetje egoistisch , maar doet wat ie zegt ,alles wat er dan aan ellende bij komt kijken levert voor hem aandacht , dus geld op .

    Ik blijf hem volgen en vooral zijn boeken lezen of ik er mee eens ben of niet doet er niet toe .

    Dit is een echte zeeman in hart en nieren , de meeste mijlen op zee gemaakt dan wie dan ook hier , de pech die hij lijkt op te zoeken neem ik maar voor lief , dit houdt het spannend .

    Petje af voor Henk.

    grt,Joop

  • Erik

    Wilde zijn boek uitlezen van “Zwaaien naar Bluff”, maar ben hiermee gestaakt. Na te lezen dat hij de oceaan oversteekt zonder verlichting om zijn accu's te besparen………??? Je zal daar toevallig in de buurt zijn. Hierna las ik een stuk in Zeilen over kwalificaties van zeiljachten………..Dat hij geen liefhebber is van een Bavaria was duidelijk te lezen ( Nee, heb geen Bavaria) Maar over genuanceerd gesproken…Op zijn zeilervaringen mag ik misschien jaloers zijn, maar zijn mentaliteit mag hij van mij part houden. Ben benieuwd hoe hij zijn mastbreuk gaat verkopen ;-) Al wens ik hem en voor anderen wel een behouden vaart toe.

  • h.h.

    erik schrijft:

    Na te lezen dat hij de oceaan oversteekt zonder verlichting om zijn accu's te besparen.

    Dat is vrij normaal hoor, dat heb ik ook gedaan en de veel meer doen dat.

    Als je wachtloopt of je hebt een radar doe je je verlichting aan als je een schip ziet of de radar dat meld en dat is niet vaak.