Nieuwe jachthaven....bah !

  • Martijn

    In Hoorn werd al langer gepraat over de behoefte en aanleg van een nieuwe jachthaven. Welnu, het is zover. In het voorjaar van 2008 gaat er begonnen worden met het maken van een jachthaven/regattacenter met faciliteiten. 800 ligplaatsen maar liefst. In 2009 moet dit klaar zijn. Dit om aan de groeiende vraag naar ligplaatsen an de noordhollandse kust te voldoen. 800 boten erbij ! Als je ziet wat er nu al op een mooie zomerdag(helemaal in het weekend) uit de havens van Hoorn het Markermeer op vaart wil je niet weten hoe het plaatje er straks uit ziet. Overvol ! Ik ben bang dat het er over een paar jaar op het water net zo uit zal zien als op de Nederlandse snelwegen…..je gaat dan niet meer voor je lol het water op, net als dat ik nu nooit meer voor mijn plezier een stukkie ga rijden. (vroeger wel)

  • Kaptein iglo

    Bekend probleem. Ik heb begrepen dat er naast de huidige jachthaven Aquadelta in Bruinisse nog zo`n grote haven komt. In Drimmelen en Willemstad is dat al het geval.

    Ook landinwaards wordt er steeds meer uitgebreid, Eldorado in Mook (allemaal Duitse motorboten) wordt een keer zo groot. Onze verenigingsjachihaven in ontwikkeling op de Kraaijenbergseplassen is opgeslokt door een projectontwikkelaar. We houden het niet tegen vrees ik. Groet K.I.

  • Sven Heesterman

    Tja, is plus en min. In Lelystad komt er ook nog eentje bij, de vijfde….

  • marksvrijheid

    ach, de meesten liggen het jaar door in de box, op n mooie zondagmiddag en een paar weken tijdens de zomervakantie.. lekker laten liggen en zij zorgen voor omzet en hijswerk in voor- en najaar :)

  • erik

    Waar moeten de nieuwelingen naar toe? Voor veel jachthavens zijn nu jarenlange wachtenlijsten. Veel verenigings jachthavens nemen zelfs niet eens meer nieuwe aanmeldingen aan. Zo kan het ook niet blijven.

    Meer concurrentie kan ook meer gematigde prijzen betekenen, is goed voor de werkgelegenheid en promotie van de zeilerij etc..

  • Kaptein iglo

    Erik, hier geloof ik geen bal van. In Zeeland hoef je niet ver te zoeken, daar kun je in bijna alle (commerciele) havens, zo terecht. Bij de verenigingen is dat inderdaad wat moeilijker, maar dat is gewoon een kwestie van op tijd op de wachtlijst gaan staan. Groet K.I.

  • marksvrijheid

    denk ik ook, er komen elk jaar plaatsen in commerciele havens vrij, ook rond de Kaag. Overigens zou ik weleens willen weten hoeveel nieuwkomers er per jaar zijn die ook het volgende jaar nog actief op het water bezig zijn…

  • Sindbad

    Ja of alleen maar een beetje zitten te surfen op internet in plaats van op het water. He mannen?

  • marksvrijheid

    jeh… soms wel, ik heb van afgelopen week nog wat plaatjes… in mapje zeilen: http://mar-bruijn.magix.net/ zal er ook nog eens een leuk muzakje onder zetten :)

  • Arjan

    Waar dan?