Nieuwe jachthaven....bah !

  • André (01-01-2008)

    Onderzoek in 2005 wees uit dat er rond het marker- en ijsselmeer behoefte was aan +20.000 ligplaatsen.. Hoe dat nu zit weet ik niet.

    Houdt automatisch in dat de concurrentiedruk voorlopig niet groot zal zijn.

    Het houdt ook in dat het inderdaad nog drukker wordt op het water.

    Houdt ook in dat het een ontwikkelende economie is.

    Hoe de cijfers nu zijn weet ik nieHet is wel iets laat om te ageren op de nieuwe haven in Hoorn (dit plan is al 10 jaar oud)

  • erik

    In Zeeland misschien geen tekort aan ligplaatsen, maar aan het IJsselmeer wel. Met name aan de kant van Noord Holland. Afgelopen najaar nog uitgezocht. Friesland is beter wat betreft beschikbaarheid ligplaatsen, maar is voor de randstedelingen een stuk verder rijden. Verwachting is dat het aantal schepen toeneemt. Wat voor nu voldoende is, is dat misschien niet meer voor in de toekomst.

  • Gipsy

    Nog niet zo lang geleden schijnt uitgezocht te zijn, dat maximaal 31 % van de boten gelijktijdig op het water actief is.

    Dan moet het schitterend zeil en motorbootweer zijn en moet het ook nog een zondag zijn en dan moet het ook nog midden in de vakanties zijn.

    Wanneer is dat het geval?

    Het valt dus wel mee met de drukte.

  • MB

    Ben ik toch beniewd waar je dan wel “zo terecht kan” met een jacht van 10 meter !!!!!

    Heb aardig wat havens afgebeld om te horen dat de wachtlijst minimaal 5 jaar bedroeg of dat er zelfs helemaal geen nieuwe aanvragen aangenomen werden.

    (dit betrof de havens aan het Grevelingenmeer)

    Enkel en alleen de haven van Port seelande had nog een plaats ter beschikking.