KRNM en giften

  • marksvrijheid

    ik deel jouw irriatie en argumentatie, en ik geef niet aan alle collectes en andere charitatieve initiatieven… een paar keer zo'n straaljagertje niet de lucht in,kun je de hele reddingsbrigade mee de winter door helpen… in slandsbelang ;)

  • Zeiler

    Als het rijk voor de kosten van de KRNM zou moeten opdraaien, dan wordt dat via de belastingen weer terug gevangen. Iedereen betaalt dan mee, ook de niet varenden. Niet erg charmant.

    Ik vind de KRNM een prima organisatie, gebaseerd op vrijwillige hulp, tegen een kleine financiele tegenprestatie. Zelf geef je ook vrijwillig hulp aan andere zeilers, die dat nodig hebben.

    Zeiler

  • Paulus

    Weet ik, heb ik hard om gelachen… Wat moet je nou toch ook met een kiel onder een boot? Er zijn er te koop die er best af willen. Vind ik verstandig. Maar ben merk vergeten…

  • Sindbad

    Hebben we ze al gezien dan..?

  • Sindbad

    Kaptein iglo schreef:

    >

    >

    > Dat is het probleem met al die charitatieve instellingen. Het

    > is toch bezopen dat het KWF, de hartstichting, de

    > nierstichting brandwondenstichting enz enz onderzoeken en

    > misschien wel behandelingen betalen welke m.i. eigenlijk door

    > een regering van een onmetelijk rijk, hoog ontwikkeld en

    > beschaafd land zonder meer gefinancierd zouden moeten worden?

    > Blijkbaar is er voor gekozen om op deze, overigens charmante

    > wijze te werken. Maar het levert ook meteen een paar

    > problemen op. Wil je de beste mensen in je stichting dan

    > betaal je daar meteen ook bakken met geld voor. En dan is het

    > land weer te klein want dan roepen die collectebussenjongens

    > wij gaan geen geld ophalen voor het topsalaris van onze

    > voorzitter (Ik meen de hartstichting enige tijd geleden). In

    > ieder geval wordt er altijd ingespeeld op het sentiment en

    > daar hou ik niet zo van.

    Kapitein, hier ben je een man naar mijn hart! Ik ben zeer tegen deze stichtingen. Deze gelden dienen te worden opgebracht door regering en de zorgverzekeringen. Niet door donateurs. Ik wieiger deze deurwaarders dan ook, en vooral nu ze met intekenlijsten werken waarop eenieder tegen elkaar op moet bieden. Maar dit terzijde.

    Inmiddels heb ik wel een Idee: namelijk het KNRM-vlaggetje alleen voor leden beschikbaar maken, en dan wel zo dat het een “Begerenswaardig Item” wordt, iets waar je gewoon niet zonder kunt. Eigenlijk net als de Marrekrite-vlaggetjes in Friesland: heb je er geen, dan hoor je er (nog) niet bij. Dus.

  • martien

    Ja, zet hem op! Laat de marktwerking en de globalisering er maar eens op los, zoals bij; openbaar vervoer, zorg, energie, post, ambulancevervoer en noem nog maar wat op, je zult zien, de kosten knallen als vuurwerk de hemel in en de dienstverlening krimpt als een geitenwollen sok in een oververhitte wasdroger.

    Managers en ambtenaren; afblijven en opzouten alstublieft.

    Martien

  • Helma (zeilen)

    Sindbad schreef:

    >

    > Helma is de “baas” hier op het forum, zie smoelenboek > de

    > mevrouw onder de douche.

    ja, die met dat kopje koffie :-D

    >

    > Wat betreft de “redders aan wal”, ik ga mezelf niet weer

    > herhalen, maar wel een vraag: wie van ons/jullie hier is nog

    > GEEN redder aan wal?

    ik begrijp niet helemaal waarom ik erbij geroepen wordt. Ik vind het - zeker in het winterseizoen - niet erg als een organisatie zonder winstbejag en die ook nog relevant is voor de zeilsport, wat extra aandacht vraagt/krijgt. En verder - zoals altijd - stuur me een mail als je problemen hebt met berichten op het prikbord en (vaak nog beter) reageer niet op het prikbord zelf. Dat lokt altijd nog meer offtopic reacties uit.

    Groet en een prettige jaarwisseling iedereen,

    Ik hou van jullie,

    Helma

  • Sindbad

    Wij houden ook van u juf Helma!

    Alle goeds voor 2008!

  • peter

    je hebt gelijk, zo gaat het wel vaak mis.