Dag allen,

Ik ben nieuw hier en hoop dat dit forum nog actief is.

Ik ben nagenoeg onervaren ( 4 keer mee geweest met zeer ervaren zeilers) maar heb besloten een boot te gaan kopen. Nu zit ik heel erg te twijfelen wat te doen. Het liefst wil ik het zelf leren met de hulp van een aantal vrienden die als vanuit de wieg hebben leren zeilen. Dus gewoon vanuit de basis het water op en kijken wat er gebeurd. ( ik ken wel een aantal basics en zorg dat ik met de een buitenboord motor op

pad ga). 

Is dit verstandig?? En met wat voor boot kan ik dit het best gaan doen.. Zelf wil ik heel graag een kajuitzeiler van rond de 6 meter, maar heb het idee dat ik beter met een Valkje kan gaan beginnen voor de eerste 2 jaar. 

Ook heb ik al de 2 basisboeken gekocht en ben ik die zeer zeer serieus aan het bestuderen waarbij ik mijzelf ook streng overhoor. ( “het zeilboek” en “ leidraad voor de kajuitjachtzeilers”. 

Ik zal de eerste jaren hoe dan ook niet verder gaan dan rond het Veluwemeer.

Graag hoor ik feedback en advies wat verstandig is. Huren is voor mij geen optie en lenen ook niet. Wil kunnen zeilen als het mij uitkomt en niet afhankelijk zijn van beschikbaarheid van andere.

groet Maurice