diesel op teakdek

  • Sindbad

    Ik was vandaag op de boot - beetje onderhoud, en dieseltank bijgevuld. Plasje diesel uit de jerrycan gelekt op het teak van de kuipbanken. Deels weggepoetst met terpetine, maar ik vroeg mij wel af: is diesel schadelijk voor teak? Er lekt wel eens vaker wat bij het tanken- ik heb er nooit echt problemen van gezien, maar vraag me af in welke mate ik het toch moet schoonmaken. Of is het juist conserverend (want olie)?

    wie weet het?

    Groeten

    Pieter

  • Erik

    Het is niet schadelijk, maar geeft wel vlekken die je er praktisch niet uitkrijgt. Moet er echt uitslijten.

  • marksvrijheid

    jep, truukje is om voordat je bijvult even wat water over je dek te gooien

  • Sindbad

    Hee, die kende ik nog niet. Logisch wel.

    Dank heren.

    Al vaarklaar?

    Groet

    Pieter

  • marksvrijheid

    nooit niet geweestB)-

  • Sindbad

    tsss- ik herinner me nog goed een berichtje over een keerkoppeling hehehe :D

  • Sindbad

    Vorige week met 1 dochter + vriendinnetje (van mijn dochter, wel te verstaan) naar Vlieland heen en weer gezeild. Dinsdag met W-wind van Stavoren naar Harlingen, woensdag naar Vlieland met NO-wind.

    Vrijdag terug; in 1 ruk. Om 8.30 uur vertrokken en om 15 uur in Stavoren. Zeldzaam hard gezeild, 9,5 knopen op alleen genua in de Vliestroom (vloed mee, 5 Bft) en 8,1 knopen op het IJsselmeer onder vol tuig. Super!

    Dat 1 van de meiden ietsje onwel was geweest was wat minder. Hebben we later netjes opgeruimd.