Ik heb afgelopen week wederom mijn onderwater schip weer volledig kaal gehaald, want er zaten weer een hoop bobbeltjes op. Dus de vorige keer, zo'n 4 jaar gelden dus niet geheel goed gedaan.
Heb het schip onvoldoende laten drogen, ben eigenlijk direkt weer met het opbrengen van lagen begonnen, en ook dus onvoldoende gewassen. Het blijft dus een aantal jaren goed, maar het schijnt dus dan weer terug te komen.
Dit maal kan hij dus buiten drogen, maar ik wil wel graag een meeting doen - weet iemand waar ik een Tramex Skipper Plus Marine Vochtmeter zou kunnen huren, c.q. heeft iemand er wellicht 1 liggen die ik af en toe zou kunnen lenen. Ik heb nu geen idee wat de vochtigheid is, en het weten van de begin waarde als je uiteindelijke waard (moet rond de 10% zijn) is dus wel erg prettig.
Tevens ben ik op een advertentie gestuit van MCU coatings van de Machinefabriek de Gouw, die beweren dat MCU-Mastic een hele goede oplossing zou geven tegen osmose. Ik was oorspronkelijk van plan om weer lagen epxoy hars aan te brengen, maar dit zou wellicht ook een goed oplossing kunnen zijn. Mijn vraag is: heeft iemand reeds ervaring met dit product ??