Gisteren (zondag 29-9) nog gezeild???

  • Deltasailor

    Gisteren (zondag 29-9) Haringvliet, perfect zeilweer, 5Bft O, 17C, volop zon, wat wil je nog meer?

    Toch was het erg rustig op het water, na vieren waren we nog ongeveer de enige.

  • Deltasailor

    http://www.youtube.com/watch?v=NWhowkUTzBw

  • erik

    Mooie opnamen!

  • Sindbad

    Eigenlijk vind ik het audiogedeelte ook wel erg leuk.

  • raptor

    geroeid. Van Raalte naar Deventer. Geen boot gezien.

    Pieter

  • Deltasailor

    "geroeid. Van Raalte naar Deventer. Geen boot gezien.

    Pieter"

    nog illustraties, Pieter? :-)

  • raptor

    Overijssels kanaal is mooi maar niet meer voor reguliere scheepvaart geschikt. Bruggen zijn vast en soms erg laag en de begroeiing onder water is weelderig. Is net als Apeldoorns kanaal. Zonde dat deze kanalen onbevaarbaar zijn gemaakt en ik denk dat er nog een paar zo zijn. Maar met een roeibootje dat je langs obstakels kunt dragen gaat het prima. Ik zal proberen er aan te denken een camera mee te nemen een volgende keer. Foto's worden wel naar achteren gericht. Ik roei met 2 fietsspiegels op de uithouders voor de dollen om ook naar voren iets te zien.

    Pieter

  • Deltasailor

    Pieter,

    Roeien is serieus een (tweede) hobby van je begrijp ik. Knap.

    Aangezien ik een oude stalen boot heb schiet er naast de zeilhobby weinig tijd over.

    Behalve dan dat ik 's winters (droog)roei in de sportschool wat ik niet als een hobby beschouw maar meer als een verplicht nummer om de spieren een beetje in conditie te houden: electrische lieren op een klassieke stalen S-spant vind ik geen optie, ieder voorjaar lijken die lieren weer zwaarder te gaan (worden wel onderhouden overigens)

  • raptor

    Leven is zwaar. Ter voorbereiding op AOW ook mijn minitransatje verkocht vorig jaar. Lijf wilde niet meer zo. Toen maar peddelbootje gebouwd waar ik nu in roei en ik denk dat dat heel lang vol te houden is. Kanalen en kleine watertjes zijn schitterend en ik verbaas me over de afstanden die je met een roeibootje af kunt leggen.

    Pieter

  • Sindbad

    Ik heb in mijn studententijd geroeid; later meest skiff; geweldige sport. IJzeren conditie krijg je, je ziet veel en komt inderdaad een heel eind.

    Maar gewoon zeilen is ook prima, al is voor mij het seizoen zowat afgelopen, boot moet eruit.