Hallo lezers,
Ik ben Andries, 58 jaar, en charter sinds 1999 zeilboten. Inmiddels heb ik bij 27 verschillende verhuurders door heel Europa 40 verschillende boten gehuurd. Zonder ooit één klacht heb ik meer dan 10.000 zeemijlen gevaren onder alle denkbare omstandigheden. Alle verhuurders tot nu toe verdienen grote lof voor de aandacht die zijn aan de boten en het welbevinden van de klanten besteden.
En dan gebeurt het!
Dit jaar heb ik met mijn familie een zeilboot gehuurd bij Jason Charter in Volos Griekenland (www.jason-charter.com) voor een 10-daagse tocht langs de Noordelijke Sporaden.
Het was een vieze oude boot (Jeanneau Odyssey 42.2 uit 1998) waar alles aan mankeerde. Ik heb na afloop een review geschreven van 16 bladzijden “Horror im Volos”. Conclusie: een levensgevaarlijke boot die de huurder in onoverkomelijke problemen kan brengen.
De eigenaar Wolgang Stache is een Duitser waarbij ieder tweede woord wat hij zegt “scheisse” is. Ik kwam er pas later achter dat hij die boot ook gebruikt voor arrangementen voor nudisten en partnerruilers.
Brrrrrr. Voor de liefhebber http ://www.nudesailing.de/leist.htm
Toen wij na 10 dagen terugkwamen in de thuishaven begon hij zonder te groeten gelijk te schelden en wilde hij geld hebben omdat ik, volgens hem, de boor 2 uur te laat had teruggebracht in de haven. Als ik hem geen 600 euro in kontanten zou geven dan zou hij onze creditcardborg van € 3.000,00 inhouden.
Uiteraard heb ik hem geen geld gegeven en ben vertrokken met mijn familie.
Na 4 weken heeft hij de volle € 3.000,00 van mijn bankrekening afgeschreven omdat hij in het bezit was gekomen van de CVC code van mijn creditcard.
Ik heb aangifte gedaan van diefstal bij de Griekse Politie en wacht nu af wat er gaat gebeuren.
Beste zeilers, heeft één van jullie een soortgelijke ervaring gehad met een louche verhuurder? Kent iemand Wolgang Stache uit Volos? Bestaat er een behoefte voor een platform om dit soort zaken te melden?
Weten jullie of bladen als de Waterkampioen en Zeilen of andere Fora aandacht besteden aan reviews van verhuurders?