peddelbootje

  • raptor

    Peddelbootje geeft erg veel lol. Zo een klein dingetje levert veel minder zorg op dan een grote boot en gebieden als De Weerribben zijn nu toegankelijk en schitterend. Ik heb bootje voorzien van outriggers en kan nu roeien. Je vaart dan met ruim 6km per uur en ik heb al eens moeiteloos meer dan 30km per dag afgelegd. Menselijk vermogen is ongeveer 200Watt dus met 1/4pk kom je een heel eind. Flitstuigage is overbemeten. Wel leuk om met Bfd3 alles er uit te planeren maar boven Bfd4 is het bootje niet meer te houden. Ga nu op zoek naar een klein lapje om roeien en zeilen te kunnen combineren.

    Pieter

  • marksvrijheid

    klinkt goed! heb je een foto? wij zijn op zoek naar zoiets, moeten 2 volw en 2 kids in kunnen …

  • Erik

    Oriënteer je eens op een Drascombe. Geen ervaring mee, maar lijken me prima “peddelbootjes”.

  • raptor

    Drascombe kan niet op dak auto mee. Dit dingetje weegt 32 kg; 450x95cm. Is een soort dorry als je een type er aan wilt hangen

  • raptor

    als je je mail stuurt kan ik foto's opsturen. Mijn adres: veenstrahoeneveld@home.nl. Bootje is van 6mm multiplex gemaakt op redcedar spanten en latwerk. Afgewerkt met 2comp lak.

    Pieter