ic 71 nog stees de beste?

  • marksvrijheid

    dames en heren zeilvrienden, is de ic 71 nog steeds de beste handheld? of is de 73 beduidend beter?

  • BJ

    Hangt er helemaal vanaf wat je zelf belangijk vindt in een handheld. Als je de specs naast elkaar legt dan kan het best zijn dat de M73 technisch beter is (bv hogere gevoeligheid of S/N ratio) maar ga je dat bij normaal gebruik ook echt merken… Waar en wanneer wil je gebruik maken van een handheld, als vervanger van een vaste marifoon of alleen voor korte-afstandverkeer?

  • marksvrijheid

    wordt de vervanger en alleen voor binnenwater en vermoedelijk alleen overdags

  • BJ

    De echt mooie en bruikbare dingen (dual/triwatch en scanfuncties) mogen in NL nog altijd niet worden gebruikt. Verder zijn ze allebei waterdicht vlgs IPX8, zijn ze ongeveer even groot, hebben ze nagenoeg dezelfde tech specs. Ik zie geen reden om de M73 beter te noemen dan de M71. FYI, ik heb zelf de M33 en daar ben ik nog altijd zeer tevreden mee :-D

  • marksvrijheid

    hey BJ, dank voor je commentaar, ik ga voor de m71, groet Mark

  • Sindbad

    Ik heb de Lowrance LHR-80 als 2e Marifoon.

    is wat duurder (230 euro meen ik, bij Compass) maar heeft wel GPS als extra met MOB-knop. Ik heb de ATIS etc niet ingeprogrammeerd, en daarmee blijven de mogelijkheden van dual-scan, triple-scan en alles scannen bewaard, is erg handig. En de GPS-functie vond ik essentieel voor in de Grab-bag bij noodgevallen.