zeilpak

  • chirpy

    In het gelukkige bezit van een echt Henri Lloydpak, hartstikke duur, was de lol er na 3 jaar vanaf. Zo lek als een zeef. Natuurlijk geen garantie meer. Dan een oliepak van Compass 24. Na twee seizoenen dit jaar tijdens een tocht naar Londen nog natter geworden. Weer geen garantie.

    Heeft iemand betere ervaringen met een ander zeilpak dat betaalbaar is, of weet iemand hoe je een oliepak waterdicht kunt maken. Gelukkig ben ik nog in het bezit van een echt waterdicht zeilpak uit de jaren 60.

  • Sindbad

    Goedkoop en goed is natuurlijk nog steeds “gewoon” oliegoed; je moet er alleen niet te warm in worden - dan word je evengoed nog net zo nat, want het ventileert niet. Te koop bij watersportzaken, maar beter nog in de (vissers)havens en bunkerstations, bij de groothandels voor grotere scheepvaart. Mijn “plastic” oliebroek is nu 25 jaar oud, onverslijtbaar, en heb ik nog steeds als reserve op de boot.

    Ik heb naar tevredenheid een pak van XM; was destijds (na Musto) als beste getest in de waterkampioen, en stuk minder duur. Begint nu - na 5 jaar - wat vocht door te laten op de schouders. Een rondje in de wasmachine met impregneermiddel (ook voor wintersportkleding) helpt goed. Zou ik dan ook zeker eerst eens proberen.

    Succes.

  • raptor

    Ik vaar al jaren met een regenpak van de ALDI. Waterdicht en her en der iets ventilerend. Kost weinig en als er een scheur in komt gooi je hem weg. Voor niet winterse omstandigheden op wateren rond NL voldoet het prima. Nadeel is dat je in de Marina van IJmuiden soms wat meewarig wordt aangekeken als je aankomt in een niet flitsende oranje of gele outfitt.

    Pieter

  • h.h.

    Ik gebruikte in nl een motorregenoverall, had ik al ,sterk,waterdicht en zit ook nog ene beetje.

    Toen ik in de winter wegzeilde uit nl had ik er een skipak onder aan.