mast verkopen op duitse websites?

  • Frank

    Hallo zeilers!

    Ik probeer een tweedehands mast te verkopen via internet, maar de markt voor (20m) masten in Nederland is klein…

    Heeft er iemand verkooptips voor Duitse verkoopsites, of elders in de buurlanden?

    Dank!

  • erik

    Lijkt me lastig om een tweedehands mast te verkopen. Meestal wordt een nieuwe mast gekocht met een reden, namelijk hoge leeftijd en/ of beschadigingen. Een mast vervang je niet zo maar i.v.m. zeer hoge uitgave. Welke koper wil nu op zee risico lopen met een tweedehands mast die dan ook nog eens precies moet passen? Nu ja, veel succes.

    Je kunt de mast altijd nog in stukken zagen. De resten kun je dan verkopen aan een oud ijzerboer en die geven toch al snel een 1 euro per kilo, zo niet meer. Dat is toch een paar honderd euro.

  • Frank

    Tja Erik, Deze mast is nog niet eraan toe om in stukjes gezaagd te worden: http://www.marktplaats.nl/a/watersport-en-boten/zeilen-en-zeiltoebehoren/m664205611-mast-19-56m-met-zeilen-vallen-giek-verstaging-electra.html?c=be2da871b0d84f75c3056cc6db858f31&previousPage=lr

    6 jaar oud maar, en vervangen in verband met vervanging door een ander type mast. Er moet toch iemand blij te maken zijn met zo'n set, gezien het prijsverschil met een nieuwe set. Ik dacht misschien een zelfbouwer o.i.d. Maar de markt is inderdaad klein, maar vandaar mijn eerste vraag dan ook.

    gr. Frank

  • Sindbad

    Ik vind t zo gek nog niet. Ik ben het lakken wel eens zat, en denk ook wel eens aan overstappen naar aluminium, maar dit is voor mij wat oversized.

    Daarnaast: mensen zien graag een prijs, meen ik. Ik zou er altijd een richtbedrag bij zetten.

    Succes

    groeten

    Pieter

  • Frank

    Bedankt Pieter,

    Je reactie geeft in elk geval hoop dat er een koper voor te vinden moet zijn. :) Hij komt van een 13meter schip en zou ingekort kunnen worden om er een deck stepped mast van te maken, dat zal ik er nog bij zetten. Ik kan me voorstellen dat een prijs helpt, maar het zal minimaal zijn ten opzichte van de nieuwprijs dus ik dacht eerst maar eens geïnteresseerden te zien vinden…

    Frank

  • BJ

    De kans dat geintersseerden zich melden is waarschjijnlijk groter als je er een prijsindicatie bij zet. ‘Minmaal ten opzichte van de nieuwprijs’ is ook wat lastig als je de nieuwprijs niet weet.

  • raptor

    Misschien 50% van de nieuwprijs. Als het meer is haken mensen af. Een koopje verkoopt en iets te duur nooit. En er moeten altijd aanpassingen gedaan worden die ook veel geld kosten. Meeste mensen met een groot schip kopen een nieuwe mast als ze hem nodig hebben. Zelfbouwers in deze maar zijn er weinig. Misschien iemand met een klassieker die nu een houten paal heeft maar meestal wil men een klassiekker ook autentiek houden. Kan je hem niet inruilen voor een nieuwe mast.

    Pieter