Ernst-vuurwerk

  • Schieper

    Afgelopen oud en nieuw heb ik een hele lading ernst-vuurwerk afgestoken. Wat mij enorm verbaasde is dat van de 15 staken en pijlen, alleen 2 rookpotten nog werkten.

    Van de 6 staken met datum 1999, verbaasde me dat maar was natuurlijk wel enigszins te verwachten.

    Van de 4 pijlen en de 3 staken met houdbaarheidsdatum 2012 verbaasde me dat wel enorm. Ondanks dat al dit vuurwerk in plastic geseald is, helemaal niets. 1 staak siste nog wel wat maar geen licht. 2 pijlen schoten wel omhoog maar ook geen licht. 1 pijl verliet horizontaal de lanceerbuis en raakte bijna voorbijgangers maar ook geen licht.

  • erik

    Tja dat is idd zeer opmerkelijk en ook schokkend.

    Overigens is het wel verboden om noodsignalen af te steken tijdens oud en nieuw …. .

  • Sindbad

    Ja, mag niet, maar is wel een goede test dus.

    Namen en rugnummers graag: welk merk was dat?

  • raptor

    Ik heb mijn resterende Nico lichtkogels afgeschoten met oud en nieuw. Die doen het altijd. Oudste setje was rim 10 jaar. Alleen zijn het geen vuurpijlen. Ze gaan niet echt hoog en blijven amper 10sec zichtbaar. Keus is iets wat zichtbaar is en het niet doet of iets dat onzichtbaar is maar het wel doet. Investeer maar in een reddingsvlot.

    Pieter

  • schieper

    Zo een Comet offschore pakket en een aantal Comet pijlen. Allemaal spul van 12-13 euries voor de staken en iets van 25 voor de raketten. Individueel vacuüm verpakt.